Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 402 ggr
Mariagonzales
2020-06-01 00:19

Min kanin skakar

Hej! Är orolig för min lilla kanin. Hon har precis blivit 5 månader gammal och är väldigt aktiv. Idag när jag la in henne i hennes bur efter att hon lekt i trädgården i några timmar så la hon sig ner på sidan med en duns. Det brukar hon göra ibland. Men sen lyfte hon huvudet och kollade på mig och då såg jag att hon darrade/skakade. Det var med jämna mellanrum och väldigt tydliga skakningar. Jag tyckte det var jätte konstigt och tog genast ut henne och la henne på golvet. Då började hon springa runt som vanligt. Och efter att hon sprungit runt en lång stund så släppte jag det då hon betedde sig som vanligt. Nu på kvällen när jag höll henne i famnen så kände jag att hon skakade igen. Men hon beter sig helt normalt, det är inget avvikande med hennes beteende. Borde jag vara orolig över dessa skakningar? I övrigt är hon en hälsosam kanin. Hon leker utomhus minst 5 timmar om dagen och annars springer hon runt här hemma. Hon har mycket aptit och dricker mycket vatten. Vi har precis köpt nya pellets.. kan det ha något att göra med det kanske? Ursäkta för långt inlägg, tacksam för svar!

Annons:
Upp till toppen
Annons: