Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 180 ggr
Hannilov
5/30/20, 9:05 AM

Brunstig kanin hona?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Har en treårig kaninhona som är världens gosigaste, går frigående i mitt rum 24/7. Har aldrig märkt av att hon är ”sur” eller något (tecken på brunst). Det senaste har hon dock varit lite översocial och låter väldigt mycket, nästan som en gris om man ska förklara det så. Har hört att vissa honor låter så när de brunstar, men då brukar de alltid vara riktigt sura, som min verkligen inte är… Vet någon om det är därför hon låter så eller om det är något annat?

Annons:
Lizziethebunny
9/20/20, 11:09 AM
#1

Min hona är extremt gosig även när hon brunstar. Och de små ljuden gör både honor och hanar när de vill para sig. Hanarna gör det när de träffar honor eller när de bara är arga. Så låter även honor ibland när de är arga.

Men det låter som om hon brunstar tycker jag. Och eftersom du säger att hon är så gosig och lugn så är det ännu större anledning till att hon inte blivit aggressiv.

Min hona är ganska gosig men kan vara väldigt arg ibland. Men det ända jag märker på henne när hon brunstar är att hon lägger sig ner med svansen upp i vädret när jag klappar henne på ryggen på ett visst sett. Testa att ruffsa och klappa henne bak på ryggen och se om hon sträcker upp svansen. Då kan du vara säker på att hon brunstar.

Upp till toppen
Annons: