Annons:
Etikettallmänt
Läst 384 ggr
kaninalskaren06
5/26/20, 10:12 AM

Vill ha en till kanin

Hej, jag är en 14 årig tjej som har en dvörgvädurs hane på ungefär 1 år. Nu på senaste tiden har jag funderat på en till kanin, en hona i ungefär samma ålder och testa om dom kan vara ihop. det är inte direkt så att han lider av att vara själv men ändå. Det hade varit så kul att ha två stycken små kaniner att ta hand om. Jag älskar djur och tar stort ansvar över min kanin. Gosar med honom flera timmar per dag, går ut med honom varje dag osv. Hade vart kul att ha två små individer att lära känna och sedan dessutom när jag är i skolan hade ju han haft en kompis. Min mamma blir bara sur så fort jag nämner det. Har ni några tips???

Annons:
Es.99
5/27/20, 4:07 PM
#1

Vad har du för bur? Om två kaniner ska bo ihop är det jätteviktigt att de har en stor bur. Om du ska ha en till kanin ( nu vet ju inte jag om din hane är kastrerad eller ej ) men då skulle en hona och en kastrerad hane funka bäst tillsammans. Om din mamma blir arg på dig så säg bara att du försöker ta ansvar och berätta varför det är bra att ha två tsm osv.

Es.99
5/27/20, 4:08 PM
#2

Sen är det ju inte säkert att kaninerna går ihop heller.

Medm
5/27/20, 7:02 PM
#3

är i samma sitt som dig vill själv skaffa men får inte, du kan ju försöka spara egna pengar själv och bevisa för henna att du kan ta ansvar.

Mvh Emi

Perny06
5/27/20, 10:41 PM
#4

Jag var i exakt samma sits som dig fast med min första kanin. Jag skulle bara säga att du ska skriva ner för och nackdelar med att skaffa en till och göra om nackdelarna till fördelar, säga att kaninen mår bättre med en kompis osv. Sedan skulle du kunna ”låna” en sommar kanin och om dem passar kanske köpa den till vintern☺️. Hoppas det löser sig❤️

kaninalskaren06
5/27/20, 11:29 PM
#5

#1 han är kastrerad! Dessutom är buren rätt så stor och två kaniner hade absolut rymts där. Han springer även fritt hela huset på övervåningen så det skulle den andra också få göra såklart. Tack!

kaninalskaren06
5/27/20, 11:30 PM
#6

2# nej precis, men man kanske kan få testa och annars kanske lämna tillbaka den? Tror det är enda lösningen, vi har inte plats för en till bur inomhus.

Annons:
kaninalskaren06
5/27/20, 11:32 PM
#7

4# det var så för mig med när jag skulle få min första, tjatade ett tag men sedan så började jag läsa på massa och skriva argument osv. Tillslut gick det ju. Ja, gud, det var en jätte bra idé! Det man kan ju göra! Tack tack!❤️

Upp till toppen
Annons: