Annons:
Etikettallmänt
Läst 295 ggr
kaninalskaren06
2020-05-25 12:42

Kanin hona till hane

Hej! Jag har en dvärgvädurs hane på 1 år (han fyllde 1 år i slutet av mars). Han är innekanin och är verkligen jätte sällskaplig, springer efter oss, slickar på oss och så vidare. På sommaren får han vara ute i en annan bur med tillhörande Hage. Han verkar inte lida alls av att vara själv. Men jag har funderat på att skaffa en hona till honom, hade vart så mysigt. han är ju dock kastrerad, så inga ungar. Men har ni tips? på hur jag ska övertala min mamma? Har nämnt det för henne, men hon tycker att det räcker med en eftersom han nt lider av att vara själv. Är 14 år, har stort intresse för kaniner och tar ut min på promenader ungefär varje dag, tar stort ansvar! Så jaa. Och hur gammal ska honan vara, hur ska man sätta ihop dom osv. Tacksam för svar!!

Annons:
Samantha__12
2020-05-30 21:43
#1

Haha jag är också 14 och sa att jag vill ha en kastrerad hane till min hona som inte är kastrerad och vi vill inte ha ungar så jag sa att hon känner sig ganska ensam och hade varit kul om kaninen hade en kompis att kunna vara ed när vi inte är hemma och så och det funka faktiskt. Vi letar nu efter en kastrerad hane till henne.

Samantha__12
2020-05-30 21:47
#2

Hur du kan sätta ihop dom är att du måste ha en plan B om dom inte gillar varann och då är det då bra att han 2 burar som jag har. En innen och ute. Du har den nya kaninen i ena buren och andra i en annan och varje dag kan du fösöka släppa dom ihop tills man kan se att det kan vara tillsammans och sen kan du ha de i samma bur. Du kan även sätta den nya kaninen i en transport och låta din kanin gå runt transporten och lukta på kaninen.

Upp till toppen
Annons: