Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 436 ggr
Sandra12345
5/18/20, 9:00 AM

Svagt ljud? ( lunginflammation)

Jag matade min hona imorse med pellets, hon är nu 3 månader och nån vecka gammal. Hon började plötsligt göra något ljud ( i samband med att pelletsen var slut) och hon började springa runt påsen, och ljudet lät svagt men dovande, kanske duva liknande? Jag har aldrig hört något liknande. Så jag satte örat mot henne för att se om de uppstod hela tiden ( för då hade jag åkt till akuten med henne) men de tystnade såfort jag kom närmare henne med huvudet. Haha. Sen börja de igen när hon gick runt påsen och mitt ben. Vad tror ni, kan de va något ” brunst” ljud? Isåfall har ni någon video ni kan länka till där kaninen brunstar? Vad är de annars för tecken på lunginflammation? ( kan jag på något sätt höra de genom att lyssna på magen eller något?) Ingen rinnande nos har hon. Aldrig sett något klumpaktigt som vissa beskriver kommer ur kaninens näsa vid förkylning. Osv

Annons:
Pennyb
5/18/20, 3:52 PM
#1

Nu är jag inte helt säker! Men om det är dethär grymtande ljudet så kan det väl vara att de är könsmogna? Jag tror att det är både honor och hanar som gör så. De gör så när de uppvaktar något. Alltså när de hittar något de tycker om. 

Min hane gör dessa grymtningar när han är med mig eller när han får pellets iallafall! (:

Upp till toppen
Annons: