Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 394 ggr
Chinesecrestedlover
2020-05-10 16:09

Transporthjälp sökes; Finspång till Örebro

°º• SÖKES •º°

Transport från: Finspång Östergötlands län
Transport till: Lekeberg (eller centrala Örebro) och Örebro län

När sökes transport: maj 2020 (alternativt juni 2020)

Vilket djur söker transport: Angorakanin

Hur kommer djuret transporteras: Vet ej exakt då detta kommer behöva ordnas av säljaren, men någon slags låda/väska/transportbur/mindre bur. Om du inte mot förmodan råkar ha vägarna förbi mig först och kan få med en bur härifrån. 

Övrig info: Säljaren kan troligtvis mötas upp inom Östergötland (och möjligtvis Stockholm). Jag (köparen) kan mötas upp i centrala Örebro (ex. vid centralstationen) efter överenskommelse och lite beroende på tider (går inte allt för många bussar tyvärr). Annars gäller (helst) Lekebergs kommun och då fungerar de allra flesta tider.

Tillägg p.g.a. Coronaläget: Jag ser helst att det är möjligt att kaninen transporteras till Lekebergs kommun, eftersom jag gärna undviker att sätta mig på en buss (har nära anhöriga i riskgrupper och kan ev. ha något ökad risk själv).

Mvh/Chinesecrestedlover

Kontaktuppgifter: PM här på iFokus till en början

Gör ett nytt försök att få hem en kompis till denna grabb

Annons:
Chinesecrestedlover
2020-05-21 12:40
#1

Puttar upp denna lite. Har ännu inte hittat någon som kan hjälpa till med transporten så fortfarande väldigt aktuellt.

Arcade-Foodie
2020-05-21 12:52
#2

Kanske kommer ha vägarna förbi vid slutet av juni/ början av juli, beror på om jag ska upp och hämta en kaninunge i gävle. Bor själv i göteborg och skulle då kunna köra svängarna förbi, om det inte skadar att kaninen får stå ut med att det blir en lite längre tur. Men det beror på om det är fortfarande aktuellt slutet av juni/ början av juli. Samt att jag har en liten unge att hämta, väntar fortfarande på beskedet om det finns en hona i kullen :) Hoppas att du hittar någon transport innan dess, har du kollat bland transportgrupper på facebook ^^

Chinesecrestedlover
2020-05-21 13:39
#3

#2 Tack så jättemycket för ditt svar och för ditt erbjudande. Jag ska ha det i bakhuvudet, men hoppas såklart att jag lyckas få hem min "fluffboll" innan dess. 

Lycka till med "bebisen" 🙂 (håller tummarna för att du får den kanin som du önskar). 

Jag (och säljaren) håller koll lite överallt, men vi har ännu inte lyckats hitta något.

Arcade-Foodie
2020-05-21 15:34
#4

#3 Det är inte lika många som rör sig i landet som de brukar vara med covid-19. Hoppas att ni lyckas hitta en transport ☺️

Chinesecrestedlover
2020-05-21 23:26
#5

#4 Nej, precis…det är ju inte alltid det enklaste att hitta hjälp med transport ens utan att corona ställer till det… men hoppas att vi lyckas lösa det på något sätt.

Arcade-Foodie
2020-05-21 23:44
#6

#4 Kan mycket väl bli fler folk som rör sig under sommaren. Det är ju bevisat att folk orkar inte följa restriktionerna helt och när det blir semester kan det öka med hur mycket folk rör sig :)

Annons:
Chinesecrestedlover
2020-06-04 09:10
#7

Fortfarande aktuellt

Chinesecrestedlover
2020-06-17 12:56
#8

Detta är löst nu 😃 Han kommer hem imorgon.

Upp till toppen
Annons: