Annons:
Etikettmat-och-utfodring
Läst 434 ggr
Jills
5/3/20, 11:47 AM

Balkongodling till kanin!

Nu ska det odlas godsaker till kaninen på balkongen! Det jag redan har bestämt är morot, en kul variant som typ blir rund och passar bra i kruka. Främst för blastens skull. Det blir även smultron. Men även lite örter och sallader. Vad brukar era kaniner gilla? Tänker mig fyra örter, typ basilika, persilja, timjan och rosmarin. Allt är ok att ge till kanin va? Och i salladsväg, grövre sallad som ruccola och romansallad är väl bättre än isbergssallad? Har ni några kul tips? eller grejer ni odlar till era kaniner?

Annons:
Maleficum
5/3/20, 12:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Brukar odla korn eller vetegräs (min föredrar korngräs, fast på bilden är det min kompis kanin som njuter av det) inomhus under vintern så det borde gå utmärkt att odla på balkongen under sommaren. Fördelen med korn och vetegräs är att det växer fort och ser man till att ha flera lådor i olika faser så kommer man kunna ha ett konstant förråd av mums för kaninen! Kräver dessutom inte mycket jord att växa i.

Annars har min tillgång till tomten så brukar inte odla saker till honom under sommaren (mer än att se till det finns olika örter och "ogräs" som växer i gräsmattan).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

sp0ngeb0b
5/3/20, 5:43 PM
#2

Jag odlar persilja och basilika till mina kaniner, vilket de älskar. Har även odlat timjan men är inte helt 100% om de kan äta det, de har smakat en gång men har inte vågat ge mer eftersom jag inte är helt hundra.

sp0ngeb0b
5/3/20, 5:44 PM
#3

Dill glömde jag skriva, älskar de också! Har inte odlat det själv utan köpt från mataffären men funderar på att prova odla det också. Har även odlat morotsblast från köpta morötter. Bara spara änden av moroten och sätt den i vatten så kommer blasten växa upp igen 🙂

Jills
5/28/20, 11:22 PM
#4

Kan berätta att balkongen är helt redo för kanin! Det blir morot, rädisa, ruccola, sockerärt, smultron och persilja! Nu fattas bara kaninen… 😀

sp0ngeb0b
5/29/20, 9:50 AM
#5

#4 Vad härligt! Vilket lyxliv ninis kommer få. När kommer hen?

Jills
5/29/20, 11:13 PM
#6

#5 Precis om en vecka! En superfin holländarkille blir det. Birk heter han! 😊 Längtar såå mycket.

Annons:
Upp till toppen
Annons: