Annons:
Etikettallmänt
Läst 496 ggr
Jills
3/26/20, 8:55 PM

Vad säger ni om holländare?

Efter att min älskade lejonhuvade kille somnade in efter nästan 9 år är det snart dags för en ny kamrat. Och jag är så sugen på en holländare! Men jag har aldrig haft någon, eller ens träffat någon, tidigare. Har kontakt med en uppfödare men tänkte att ni här på iFokus ska få komma med alla era åsikter och erfarenheter från att ha just en holländare! Jag har tidigare haft hermelin, dvärgvädur och lejonhuvud. Kaninen kommer gå frigående i min lägenhet men även bo kortare perioder i bur när jag är på landet. Vad jag har hört om holländare är väldigt gott, att de är sociala, lätta att få tama etc. Jag vet såklart att det även beror på individ och uppfostran. Jag tycker dock själv att tex mina hermeliner var svårare att få en nära kontakt med. Det enda jag egentligen tvekar på är storleken. Jag är ju van vid mindre kaniner. Vad säger ni om det?

Annons:
Arcade-Foodie
3/26/20, 10:09 PM
#1

Kör med en holländare, de jag saknar efter min fransk vädur gick bort är att man kunde verkligen krama henne när man myste. Kan inte exakt göra samma sak med min dvärgvädur och hermelin. Hon var så lugn och älskade att fanns så mycket att kunna hålla om :) Kanske skillnaden mellan oss är att jag och mina hermeliner har alltid varit jättenära varandra och de har alltid varit riktigt mysiga. Den jag har nu har varit nära mig de närmsta veckorna och varit en liten skugga, då jag har varit lite nere. Så han har mysigt upp och spenderat timmar med mig, när jag varit extra nere och tröstat mig. Man kan verkligen se skillnaden med att han bara kan hantera 10 min mys till att spendera 1-3 timmar mys. Men efter att ägt en stor kanin, så har jag bestämt mig att de alltid ska finnas en större kanin i huset samt alltid en hermelin i mitt hushåll ^^ Så tycker du ska skaffa en holländare :3

lydisleon
3/26/20, 10:28 PM
#2

Kör på en holländare! Har inte ägt någon själv men har verkligen bara hört gott om rasen.  Om du har kontakt med en bra uppfödare kan du säkert få bra info därifrån också :) 

Det där med storleken är bara en vanesak, det kommer snart kännas naturligt. Jag skaffade själv en tysk jättescheck efter att bara haft dvärgkaniner, lite abrupt omställning men man vänjer sig snabbt 😃

Maleficum
3/26/20, 10:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Holländare är underbara! Passar just nu min kompis holländare. Han är supersocial och riktigt pussig. Älskar att gosa! Tycker han har en bra storlek också (men så är jag ju van med angorakaniner 😉).

Min kompis holländare Harry, min angora Kenzie och kompisens engelsk vädur/fransk vädurs/belgisk jätte korsning Zerelda.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: