Annons:
Etikett: bur-och-aktivering
LĂ€st 519 ggr
Nala19
3/24/20, 5:26 PM

FrigĂ„ende kaniner 🐰

Hej! Jag undrar nu lite om hur era frigĂ„ende kaniner har det? Hur har ni löst med att de inte Ă€ter sladdar, tapet, ja allt som gĂ„r att Ă€ta o förstöra?đŸ€Ł Även om de har nĂ„gon bo dem och hur den ser ut, skicka gĂ€rna bilder😇 Vore kul att kunna lĂ„ta vĂ„ra kaniner gĂ„ fritt i lĂ€genheten/rummet istĂ€llet för buren men de Ă€ter pĂ„ precis allt som gĂ„r att Ă€ta pĂ„, mest tapetđŸ€Šâ€â™€ïž Sedan hoppar de upp pĂ„ lĂ„dor vi har under sĂ€ngen och Ă€r mest rĂ€dd för att de ska skada ryggarna dĂ„ de mĂ„ste Ă„ka för att komma fram, sĂ„ om nĂ„gon har nĂ„gra smarta tips? för det vore det bra! Kul ocksĂ„ och man kan fĂ„ se bilder pĂ„ era lösningar och om ni gjort nĂ„got lite extra mysigt och fint😊

Annons:
Diddy
3/24/20, 8:09 PM
#1

Hej! Mina tvĂ„ dvĂ€rgteddyvĂ€durer Ă€r helt frigĂ„ende. Efter kastreringen blev de Ă€ven vĂ€ldigt rumsrena och dĂ€rav tog vi det beslutet. Jag har alltid flera grenar, pinnar och tuggbara bollar i huset. Speciellt i deras ”hörnor” exempelvis bakom sofforna. Mina kaniner har dĂ€rav ALDRIG tuggat pĂ„ exempelvis tapeten, bordet osv. Vi har inga sladdar, de har vi tagit bort eller flyttat upp pĂ„ övervĂ„ningen. NĂ€r vi kollar pĂ„ TV kopplar vi in sladden och nĂ€r vi inte kollar pĂ„ TV hĂ€nger vi upp sladden ovanför TV:n sĂ„ att kaninerna inte kommer Ă„t den. Vi har kvar tvĂ„ burar, men utan galler. Jag bifogar en bild pĂ„ ”buren”. I den har vi all mat, vattenskĂ„lar,smĂ„ hus och deras ”toalettkorg”.De utför alltsĂ„ alla nödvĂ€ndiga behov dĂ€r. PĂ„ sĂ„ vis blir det inte heller sĂ„ smutsigt i huset. Ett tips? till dig Ă€r att lĂ„ta dina kaniner bekanta sig lite i huset. Observera de noga, vad verkar farligt, kan de exempelvis hoppa upp pĂ„ nĂ„gon hylla och Ă€ta nĂ„gon vĂ€xt osv. Efter detta kan du Ă„tgĂ€rda eventuella faror. Lycka till!😊

Diddy
3/24/20, 8:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2
Nala19
3/24/20, 10:30 PM
#3

VĂ„ra kaniner har mĂ€ngder med grenar och leksaker att tugga pĂ„ men Ă€ndĂ„ Ă€ter de pĂ„ tapeterna nĂ€r de blir uttrĂ„kade (de gĂ„r Ă€ven i Hage ute och pĂ„ promenad varje dag, hopptrĂ€nar (1-2 ggr i veckan) och trixtrĂ€nar😅 Haft kaniner i 3 Ă„r men vore ju kul om de kunde gĂ„ lösa och inte i burđŸ€”

Nala19
3/24/20, 10:33 PM
#4

Tack för svar❀

Upp till toppen
Annons:
Â