Annons:
Etikettkaninungar-och-avel
Läst 375 ggr
saikaniner
3/22/20, 8:20 AM

Parning

Hej, när tycker ni att det är försent att para en kanin? Jag har en hona som blir 3 iår, hon hade en kull när hon va drygt 1 & 2 år. Hade ni parar på henne? Hon är en Schwartsgrannen & vad jag har fått höra är det en väldigt ovanlig ras och vill gärna föda upp några fler här i Sverige. Vart hittar man hanar isåfall?

Annons:
saikaniner
3/22/20, 8:22 AM
#1

Hon har självklart stamtavla & är utställd 😊

saikaniner
3/23/20, 8:18 AM
#2

Ingen som vet? 

hon är i fint hull, har bra temperament & tidigare ägare sa att hon var en bra mamma! 👍

NinniH
3/23/20, 9:07 AM
#3

Det är nog lite olika hur länge en hona kan paras. Eftersom din hona redan haft två kullar behöver man inte fundera på om hon är för gammal för en första kull åtminstone. 🙂 Beroende på honans hälsa drar jag personligen gränsen runt 5-6 år och då har även rasen betydelse. Ju större ras, desto kortare livslängd kan de ha.

Vad gäller var du kan hitta hanar, så skulle du kunna efterlysa i någon grupp på facebook. Om du önskar att köpa hane kan du kolla i gruppen "Kaniner till salu 94p-uppåt".


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

saikaniner
3/23/20, 10:54 AM
#4

#4 tack! är dock inte intresserad av att köpa hanen utan endast en kull av samma ras så de blir renrasiga med stamtavla! Men de finns ju typ bara att importera från Tyskland 😕

Upp till toppen
Annons: