Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 450 ggr
emmachau11
2020-03-21 12:07

Klippa kanin klor

Hej jag behöver hjälp med hur jag ska göra när jag behöver klippa kaninernas klor. Mina kaniner hatar att man håller i deras tassar. Men det måste man ju göra när man klipper deras klor. Men det ända dom gör när man håller i deras tassar är att dom sparkas och rivs och vi behöver klippa deras klor eftersom klorna är väldigt långa. Men vi kan inte eftersom dom bara sprattlar och hoppar iväg och lämnar små riv sår på en. Snälla hjälp. Ägarna som hade dom här förut brukade aldrig klippa klorna på dom. Men vi har haft dom i typ 1 år nu och vi behöver klippa deras klor eftersom dom är väldigt långa och bryts väldigt lätt eftersom dom gräver och grejar.

Annons:
sp0ngeb0b
2020-03-24 08:12
#1

Linda in kaninen i en handduk. Du kan linda ganska hårt (men inte FÖR hårt så klart) så att de inte kan sprattla. Så tar du fram en tass i taget. Vi brukar vara två stycken så att en kan hålla och en kan klippa. Sätt gärna kaninen på ett bord och håll fast den där så är det lättare att komma åt tassarna.

Kaninmänniskadelux
2020-03-24 08:27
#2

Jag har aldrig haft problem med detta eftersom min kanin tycker det är obehagligt och då bara fryser han till istället för att göra något. Men ja håller med vira in din kanin i en handduk som en liten korv lixom. Hittar du inget som funkar så kan du åka till en veterinärklinik om du har någon i närheten för dom klipper gärna klorna. Kostar nästan ingenting.

emmachau11
2020-03-25 17:51
#3

Okej tack för tipsen klippte nyss mina kanin klor i kanske söndags eller lördags själv och då gick det jätte bra tro dom är lite mindre rädd om det inte är så många runt omkring dom när man klipper klorna annars brukar alltid min mamma också vara med mig och klippa klorna men då verkar dom lite räddare men nu gick det bra när jag var själv med dom. Men dom gillar inte direkt att man håller i tassarna men gick bra ändå. :)

Upp till toppen
Annons: