Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 530 ggr
The_Bunny_Lover
2020-03-12 08:17

Ser spöken?

Vi har en kanin som nu är nästan 1 år. Idag gjorde han något väldigt konstigt som han gjort några gånger förut. Han blev väldigt rädd av okänd anledning. Han rusade från köket genom vardagsrummet genom korridoren genom hallen och rusade upp för trappan till där hans bur är. Där stampade han i golvet med forten hårt två gånger och rusade sedan in under sängen. Vår kanin har en tendens att sitta i timmar och bara stirra mitt ut i tomma intet. Och vi undrar ofta vad han stirrar på! Han sitter nu och stirrar ut i intet och han blir rädd utan att vi kan höra eller se anledningen och utan att vi har gjort något som kan skrämma honom. Vi har då nu pratat om, kan kaniner se spöken? Vi vet ju att han kanske hör något ljud som vi inte kan höra men det e lite roligare att undra om han kan se spöken. Vad tror du? Kan kaniner se spöken!? 🐇 🐰

Annons:
Tant Grön
2020-03-12 08:27
#1

Ingen aning om kaniner kan se spöken, men min pappa hade en hund som kunde börja stirra på ingenting och morra. Det var alltid i ett speciellt rum. Då började man ju undra vad han såg. 👻

Maleficum
2020-03-12 08:30
#2

Kaniner hör ju mycket bättre än oss så det kan vara något ljud han reagerar på.

Men jag hade en kanin som hade "mild" epilepsi och det gav sig uttryck av att han satt och "stirra i tomma intet" och om man då gick fram till honom så kunde han bli jätterädd när han väl "vakna till" (han svara dock med aggression i dem lägena) så jag lärde mig känna igen hans anfall och undvik då att gå för nära tills han vaknat till liv igen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: