Annons:
Etikettallmänt
Läst 592 ggr
Pepsiplutt
2020-03-06 15:45

Hjälp!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår så ramlade min lilla Pepsi och slog nosen och munnen det blev då typ "en sprucken läpp" igår var det lite blått och lite blodigt. Jag gav honom ca 0,5 ml metacam då. Idag är det vitt, vet inte om tandkött är vitt när det läker? så blev lite orolig. Ska ta honom till veteriren om detta ej läker eller blir infekterat. Han både äter dricker, skuttar runt och myser Så allmänt mår han som vanligt. Sploade ur det med lite vatten nu efter bilden togs

Annons:
Pälsälskaren
2020-03-06 16:32
#1

Jag skulle ta honom till veterinären så fort som möjligt!

Pepsiplutt
2020-03-06 19:39
#2

Okej ja jag ringde till veterinären nära mig då jag ej har bil och dem sa att jag skulle komma in om det inte läker, de har öppnat igen på måndag. Men om det såg jätteilla ut så skulle jag ta han någonstans som hade helg öppet. Dock så undrar jag också om någon varit med om detta och vet om jag borde tvätta och med vad osv.

Arcade-Foodie
2020-03-06 20:28
#3

Tvätta med koksaltlösning, det kan åtminstone döda lite bakterier och är inte farligt för kaninen. Du kan enkelt blanda det hemma. http://koksaltlösning.se/recept-på-egen-koksaltlösning Har inte koll på andra saker du kan köra med på sår, speciellt när det är vid munnen.

Pepsiplutt
2020-03-31 16:45
#4

Liten update! Såret läkte fin fint och det läkte ihop helt och mn ser inte att det hänt. Koksalt, kärlek och inga mer klätter äventyr gjorde susen 🤪

Arcade-Foodie
2020-03-31 16:54
#5

Va bra att det läkte sig fint ☺️

Upp till toppen
Annons: