Annons:
Etikettbilder
Läst 763 ggr
[EM_L]
3/3/20, 10:01 PM

Min bildtråd! Mira & Bevies

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då tyckte jag att det var dags med en ny egen bildtråd! Främst på lilla Bevies som hämtades idag och som verkar trivas. Och så några bilder på min bortgångna Mira som jag aldrig har publicerat här. Först ut. En bild på Bevies, en tio veckor gammal svart/gul japantecknad dvärgvädurs hane.

Annons:
[EM_L]
3/3/20, 10:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#1

Min älskade Mira ♥ Äsh. Snart börjar jag att gråta som jag saknar henne. Hon har verkligen en speciell plats i mitt hjärta. Detta är några av de sista bilderna som togs innan hennes bortgång.

[EM_L]
3/3/20, 10:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En bild för ca två år sedan

[EM_L]
3/3/20, 10:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#3

Tre av mina favorit bilder på Mira

[EM_L]
3/3/20, 10:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#4

Där hon ligger begraven under ett äppelträd. Slår vad om att det kommer att vara vackert där när träden börjar att blomma.

[EM_L]
3/3/20, 10:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

Och så en liten Bevies. Han är så charmig och också lite smart. Löste problemet med pellets i aktiveringsbollen på direkten! Ser framemot att få uppfostra honom och lära honom lite saker. Om han visar intresse så kanske man kan börja med lite Kaninhoppning här hemma när han får lov att hoppa. Inte alls rädd och vill gärna komma ut ur buren. HahaXD

[EM_L]
3/3/20, 10:27 PM
#6

Ni kommer att få många bilder på honom när jag får chansen!:-)

Annons:
[EM_L]
3/4/20, 3:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Lite uppdatering. Han är väldigt go och nyfiken. Bevies skuttar dit och hit i rummet och undersöker allt han kan. Får lite smårus och tvärstannar mitt framför näsan på mig så att man känner hans bebis päls doft. Han har hoppat upp på mage och rygg när jag har legat ner på golvet. Inte alls rädd. Bara framåt.

[EM_L]
3/4/20, 3:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Han verkar känna sig trygg med mig. Kommer fram, nosar o buffar lite på min haka.

[EM_L]
3/4/20, 3:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#9

Bevies har också fattat tycke för leksaker♥

[EM_L]
3/7/20, 1:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Dags för en liten uppdatering tycker jag! Bevies är verkligen en av de underbaraste kaninerna som både jag och pappa har träffat. Så otroligt sällskaplig, nyfiken, listig, äventyrlig och lite till. Personen jag köpte honom av sa minst en vecka innan vi kan hålla på med honom lite. Nejdå XD Det tog bara en dag för honom att känna sig som om han alltid har bott hos oss. Passar man sig inte så sitter han helt plötsligt på inneburens tak eller smiter ut från rummet bara för att man försiktigt ska jaga efter honom och inte skrämma honom. Eller så hoppar han upp i famnen och sitter sekunden där efter på ens axel. Han undersöker varje hörn han får plats i. Planen var väl att han skulle bli frigående i mitt rum. Men det vågar man inte riktigt även om man kaninsäkrar rummet till 120%.

[EM_L]
3/19/20, 11:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#11

Uppdatering. Bevies är helt klart en av de underbaraste kaninerna som jag haft! Och så fyllde han tre månader i måndags också! Så grymt social, vill vara här och där. Sitter gärna i famnen och äter sin pellets. Axeln är en favorit plats för honom också och på inneburen. Är så glad att det blev han! Växer gör han också och om en månad får jag börja selträna honom.

[EM_L]
3/19/20, 11:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Att käka hö i kartonghuset är gött.

[EM_L]
3/19/20, 11:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Men att krafsa i mattes kläder och tigga pellets är ännu roligare.

Annons:
MarHai
3/19/20, 3:22 PM
#14

Så fin han är :)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

[EM_L]
3/19/20, 5:40 PM
#15

#14 Tack! Vi ville egentligen ha en dvärgvädurs hona. Men så hade personen honom. Både jag och hans husse är överförtjusta i hans teckning <3

[EM_L]
3/21/20, 10:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

[EM_L]
6/7/20, 11:30 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Dags för updatering! Den här månaden blir lilla herrn sex månader. Idag upptäckte han att hösäcken är en bra plats att vila på. Han är fortsatt en underbar och äventyrlig pojke som vill vara med på allt. Är man i köket och diskar så ligger han och vilar bredvid ens fötter. Och när man har honom lös i lägenheten så undersöker han allt. Får väl säga att han är frigående den större delen av tiden. Biter inte på sladdar eller andra saker. Rumsren. Dock kommer han i tonåren snart antar jag. Är inte speciellt orolig.

[EM_L]
5/13/21, 2:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#18

Nästan ett år sedan jag skickade bilder här! Fick några riktigt söta idag på lille Bevies <3

[EM_L]
5/13/21, 2:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#19

<3

Linnea Starstable123
5/23/21, 2:02 PM
#20

Han är verkligen söt ! Ser också charmig ut på bilderna :)

~Bästa Lukas~
Verona=🖤

Annons:
Upp till toppen
Annons: