Annons:
Etikettallmänt
Läst 566 ggr
Kaniiiiiintjej
2020-02-09 23:23

Vad ska man tänka på vid ny kanin?

Hej! Om ett par veckor ska jag få hem en kanin och undrar mest vad det är jag ska tänka på under den första tiden. Hade en liten pälskling som dog ganska nyligen så jag är van vid kaniner men då den kaninen var så gammal så kommer jag inte riktigt ihåg hur det var när den var en kaninunge. Så jag är tacksam för alla sorters tips?!

Annons:
Maleficum
2020-02-09 23:30
#1

Låt den vänja sig i lugn och ro med sin nya miljö och sitt och bara var närvarande utan att ställa krav. Sen beror det ju på hur den är som individ.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

[EM_L]
2020-02-10 09:34
#2

Skaffa dig en försäkring ifall något skulle hända med kaninen.

Olyckor händer så lätt och så står man där med en kanin som brutit benen och får betala höga summor pengar.

[EM_L]
2020-03-03 21:22
#3

Skriver lite mer nu när jag har en kaninunge som kom idag. En sak kan jag säga. Han är otroligt framåt, pigg och nyfiken. Och lugn. Så som han är nu så skulle han kunna komma ut lite ur buren redan imorgon. Jag minns när jag fick hem Mira att hon var lite… vad ska man säga. .. försiktig och hon fick tre dagar innan hon blev tryggare med mig och ville komma ut ur buren. Bevies här som jag hämtade idag är inte alls lika försiktig och är pigg på att få komma ut. Öppnar man dörren på framsidan så vill han gärna hoppa ut. Men vågar inte riktigt. Men vill ut XD Får koppla hans nuvarande bur med en annan jag har rätt snart så att han får lov att springa av sig ordentligt. Som #1 säger. Låt kaninen vänja sig vid den nya miljön och dig som ägare. Märker du att kaninen är väldigt framåt så kan kaninen nog snart skutta en kort stund utanför buren. Mata också med pellets från din hand. Godsaker som små morotsbitar… smått med bladgrönt. Så får kaninen ta från din hand och märker då att du är att lita på eller vad man nu ska säga. Bevies smakar lite på mina fingrar när han får lite pellets och tidigare lite morot.

Upp till toppen
Annons: