Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 860 ggr
Saffran.
2020-02-07 12:17

Intressekoll - DVV Kastrerad hane

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Hej!

Det är med stor sorg och tungt hjärta som jag lägger ut den här intressekollen. Jag har en helt underbar liten kille som bor med mig i min studentlägenhet. Jag har haft honom sedan han var 10 veckor gammal, idag är han 7 år, ska fylla 8. Jag har börjat studera och flyttat till ny stad. Han har fått flytta med mig såklart och är frigående i min lägenhet. Det som trycker mig är att han är ensam oftare nu och får inte utevistelse i samma utsträckning som han fick när jag bodde i hus. Han trivs som innekanin, men han tyckte såklart om att vara ute i sin stora Hage på somrarna, vilket han inte har tillgång till längre. Vad jag har märkt under min tid med honom är att han även är väldigt glad i andra kaniner. Han är väldigt snäll mot dem, mest nyfiken och jag har märkt att han blir pigg av att bara kunna se en annan kanin. Jag har verkligen inte möjlighet att skaffa en till kanin. Därför ser jag helst att han i sådana fall kommer till ett hem där han även har sällskap av en annan kanin. Jag vill av hela mitt hjärta ha kvar honom hos mig. Men jag har insett att det är på ett vis själviskt och finns det en möjlighet att ge honom en bättre plats att bo på så vill jag ta den möjligheten.

Lite om hans personlighet: Han är så genomsnäll att det finns inte. Lite blyg för nya platser och ibland nya människor. Men så fort han känner sig trygg i sin miljö är han sig själv igen. Han är en ganska lugn kanin men har sina stunder där han gör glädjeskutt efter glädjeskutt och hoppar upp och ner för att undersöka saker och ting. Han ääälskar att bli klappad, gärna på nosryggen och på öronen. Han slickar även tillbaka. Han får dock ingen ro av att sitta i knät o bli klappad, utan han sitter hellre bredvid knät. Otroligt lätthanterlig, inga problem med att bli lyft eller att klippa klor. Han är född 1 juni 2012, och han är kastrerad, madagaskarfärgad. Härstamningsbevis finns. Finns i Uppsala.

Jag gör det här till en intressekoll just för att jag bara kommer att göra det här valet om det finns ett hem som jag verkligen känner är rätt och skulle passa honom väldigt bra. Ett krav jag har dock är att jag ska få komma och hälsa på honom ibland när det passar oss båda. 

Bur kan också köpas.

Annons:
Sussi Sörensen
2020-02-08 13:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hej!

Låter intressant då jag fick avliva min 11 åriga hittekanin Tuss i november 2019.
För den efterlevande snart 8 åriga omplaceringshonan Muffin letade jag efter en annan hande. Har tagit hand om en nykastrerad hane på 2 år som är social med människor men mkt dominant mot min 8 åriga hona som är rädd för honom.
Efter rådfrågning av olika människor inkl. vet menar de att det troligen inte kommer att gå om möjligt; efter ett år.
Tycker synd om Muffin som gick ihop ganska bra med Tuss från början.
Undrar om din kanin har umgåtts/träffat hundar?
Bor utanför Helsingborg och frågan är om det kan finnas ngn form för samåkning till Skåne isf?

Vad tror du?

Saffran.
2020-02-10 14:55
#2

#1 Hej!

Jag skickar ett meddelande till dig så kan vi diskutera där! :)

Saffran.
2020-05-12 23:56
#3

Putt

mikamagnifika
2020-05-19 00:07
#4

Hej,

Han skulle kanske trivas hos min 5 åriga hona? Hon är helt frigående i en trea, med grävlåda, tunnlar, leksaker och diverse aktivering. Hon är väldigt snäll och lugn och skulle behöva sällskap. Jag bor i Stockholm.

Samantha__12
2020-05-19 16:55
#5

Hej jag har en kanin dcärgvädur som är väldig ensam nu pga hon har flyttat ut och vi försöker hitta en kanin hane som är då kastrerad och denna ör perfekt för hänne. Vi har nu letat jätte länge och hade varit kul att kunna hitta en kompis

Saffran.
2020-07-27 20:29
#6

Putt

Annons:
Upp till toppen
Annons: