Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 818 ggr
[EM_L]
2020-02-05 18:31

HJÄLP! Skadat ben och vinglar!

Sitter och gråter och skakar. Skulle precis börja med att plugga inför ett prov när jag ser att min älskade Mira vinglar när hon går/skuttar. En av bakbenen stödjer inte. Vet inte vilken heller och när hon försöker att tvätta ansiktet med npda framtassarna så vinglar hon. Detta hände idag och hon har en ca 25 högt hus som hon hoppar ut och in i från i buren med. Hon har aldrig haft problem med att hoppa in och ut buren med hjälp av detta hus. Och jag känner mig så skyldig för detta trots att jag inte gjoet något. Vanligtvis står hon upp på bakbenen när jag ska ge henne mat. Nu gör hon inte det :, C Vad ska jag göra?! Jag har knappast råd med röntgen, veterinär besök och operation och har ingen försäkring. Känner mig så skyldig till detta och att jag ska troligtvis förlora henne nu. Mitt i en jobbig period redan. Hon är allt jag håller så kärt och kan knappt se vad jag skriver så mycket som jag gråter. /MEML

Annons:
Arcade-Foodie
2020-02-05 18:40
#1

Hon behöver en veterinär besök för att kunna se hur allvarlig skadan är eller om det är något lätt att fixa. Har du någon som kan hjälpa dig att betal en bit av summan, kanske veterinären har avbetalning som du kan prata med dem och lägga upp en plan.

91Marran
2020-02-05 18:51
#2

Enligt lag måste hon till veterinär. Så du får bita i det sura äpplet och ta ett lån.

Mvh
Mig

[EM_L]
2020-02-05 18:56
#3

Från ingenstans lyckas hon gå hyfsat normalt när pappa kollar henne och när han lämnar och jag är själv med henne så går hon bättre.

91Marran
2020-02-05 19:32
#4

Vore ändå bra med en koll hos veterinär.

Mvh
Mig

91Marran
2020-02-05 19:33
#5

Så skönt att det verkar bättre

Mvh
Mig

Arcade-Foodie
2020-02-05 21:12
#6

Kaniner är väldigt bra på att dölja sina skador, så hon kan fortfarande ha väldigt ont. Så bästa är att ta henne till en veterinär och kolla upp. Hoppas att allting går bra.

Annons:
sp0ngeb0b
2020-02-06 11:48
#7

Åk in med henne ändå! Så snabbt som möjligt. Min kanin skadade frambenet härom helgen men som tur var så verkade det vara en sträckning bara. Kan ju vara detsamma för din om det har börjat gå över men som de andra säger, du måste åka in ändå. Fram tills du kommer till veterinären är det bra om du tar bort möjligheter att hoppa upp på saker så hon får vila benet lite. Min undersökning gick på ca 500 kr, det är ju inte jättemycket men det blir ju dyrare om de måste röntga. Du får tänka på att hon kanske går omkring och har jätteont, då är det djurplågeri att inte åka in med henne.

[EM_L]
2020-02-06 16:11
#8

Har tagit bort allt i buren utom vattenskål och hö ligger på marken. Ringde vet och de sa att vi skulle avvakta och så som vi beskrev så lät det bara som en sträckning och att det går över. Blir det värre om bara lite så skulle vi åka in på direkten. Hon äter, dricker och tvättar sig som hon ska och n hon hoppar runt så ser det bättre ut… #7 Hur mycket kostade röntgen då? 500 kr är såklart något jag skulle betala. Oavsett vad…

[EM_L]
2020-02-06 16:12
#9

Hon är också instängd i buren och får komma ut kort då och då. Sällskap och uppsikt ger vi hela tiden.

Oklartliv123
2020-02-07 19:21
#10

Åk i till veterinär. Herregud om din kanin skadat sig så att stackarn inte ens kan gå på benet ska du åka in till vet inte skriva om det på internet. Kaniner döljer smärta väl

91Marran
2020-02-07 19:59
#11

Hur har det gått? Haft en koll hos veterinären?

Mvh
Mig

sp0ngeb0b
2020-02-08 19:59
#12

#8 vet inte vad röntgen kostar men man måste göra det oavsett, om det behövs. Som andra har sagt, lagen säger att man måste ge sitt djur den vård som behövs.

[EM_L]
2020-02-10 09:33
#13

Vi har snackat med vet och lite sånt. Är troligen en sträckning på nerv.

Bara för mig att tvätta med handduk med ljummet vatten… m.m göra det enklare för henne.

Hon är fortfarande otroligt pigg och röntgen var inte nödvändigt. Om hon blir sämre så… så ska vi… boka tid för avlivning….

Gör allt jag kan för henne och ska gå hem på långrasterna efter lunch för att kolla till henne, tvätta runt analen, se till att rensa bort kiss från buren…

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: