Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 497 ggr
Diddy
2/2/20, 10:40 PM

Stampande kanin

Hej! Min kanin har blivit konstig i beteendet efter hennes kastering. Om jag numera ska bära upp henne stampar hon och springer ifrån mig. Så var hon aldrig förr. Upplever även att hon har blivit räddare. Är det någon som har erfarenhet av detta? tips??

Annons:
Arcade-Foodie
2/3/20, 8:53 AM
#1

Hur lång tid har det gått sen du steriliserade henne? Kan vara att hormoner fortfarande spökar och sterilisering har orsakat en trauma, så du behöver jobba med att vinna hennes förtroende igen.

Diddy
2/3/20, 4:16 PM
#2

Hon kastrerades för ca 2 veckor sedan. Jo jag misstänker att sterilisering kan ha orsakat trauma och jag vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig. Jag lyfter inte upp henne längre förutom när hon ska bli kammad. Men kan jag göra något ytterligare?

Arcade-Foodie
2/3/20, 6:06 PM
#3

Oj bara två veckor, det tar längre tid för ett sånt sår att läka helt. Hon har säkert fortfarande ont, vänta i 2 veckor till och hormonerna kommer fortsätta spöka i 6 veckor till. Så vänta ett tag till och se om hon blir normal senare. Vet att min hane när han kastrerades morrade som sjutton och försökte attackera. Han gör aldrig något sådant, hur irriterande man är mot honom så låter han en göra vad man vill. Han kommer bara sprattla lite och börja slicka en på händerna. Tog 2 månader innan han var tillbaks till den normala kaninen han brukar vara.

Diddy
2/4/20, 8:29 AM
#4

Okej då förstår jag! Tusen tack för ditt kloka svar 😊

Upp till toppen
Annons: