Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 781 ggr
LeeKnow
1/31/20, 9:29 PM

Hona eller hane?

Hej! Mina syskon fick i somras två st kaniner vilka enligt uppfödaren ska vara två honor. Nu har den ena under en längre tid varit väldigt jobbig mot den andre och jagat denne, hörde idag att hon även brummande. Jag undrar nu om detta är vanligt/möjligt beteende för en eventuellt brunstande hona eller är hon i själva verket en hane? 🤔 Ska självklart ta upp henne och kolla, men då hon inte är jätteförtjust i att varken bli fångad eller hålld så vill jag helst inte stressa henne om detta är vanligt honbeteende.

Annons:
Kanin080808
2/1/20, 10:55 AM
#1

Kanin honor gör så när de är brunstiga och det är normalt att de låter lite från de ibland 😊

Kanin080808
2/1/20, 10:55 AM
#2

Kanin honor gör så när de är brunstiga och det är normalt att de låter lite från de ibland 😊

Arcade-Foodie
2/1/20, 11:56 AM
#3

Kan även hända att någon av dem är en hane, händer ibland att en hane döms fel till en hona. Så bäst vore att kolla på deras kön och säkerställa att ingen av dem är en hane.

Peak303
2/3/20, 11:44 AM
#4

Du skriver att de fick dem i somras, hur gamla är de nu? 
Om de är över 6mån så bör kulor trillat ner på hanen och i så fall är det väldigt lätt att skilja hona från hane.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

LeeKnow
2/7/20, 9:22 PM
#5

Idag har vi kollat kaninerna och är ganska säkra på att de båda är honor. Upptäckte även att den vi misstänkt var hane även har boat. Förhoppningsvis har hon bara varit väldigt brunstig och skendräktig? det senaste.

Upp till toppen
Annons: