Annons:
Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 1031 ggr
Jennymj
1/26/20, 7:50 AM

Vad har min dottern sötnos fått?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är i stort behov av hjälp då en av våra sötnosar tappar päls. I början av veckan ringde min dotter till mig och så att hon trodde att någon skaddat skorpan som kaninen heter. Hon saknade lite päls i nacken och lite vid nosen, jag bad henne skicka bilder och sa att vi måste hålla koll på det där. Nu är det sååååå mycket värre, hon har tappat päls i ansiktet, båda sidor nacke, mage och bilden som är "knöglig" på huvet. Vi har 3 kaniner till som skorpan är mamma till, skorpan är 1 1/2 år och bebisarna 3 månader. Jag särade på kaninerna förra veckan så mamma o dotter bor i en bur och 2 bröder i en annan. Kan det bero på stress? Eller är det ringorm, kvalster? Googlar man så ser ju alla symptom på dom 3 grejerna lika ut. Jag har nu särat på mamma och dotter också för säkerhets skull, ingen annan kanin har några som helst symptom heller inte våran hund och inte vi heller. Hjälp mig, vad kan det vara?

Annons:
Jennymj
1/26/20, 7:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Huvudet

Jennymj
1/26/20, 7:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2
Jennymj
1/26/20, 7:53 AM
#3
Jennymj
1/26/20, 7:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Magen

Jennymj
1/26/20, 7:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5
Jennymj
1/26/20, 7:57 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Här ser ni skillnaden på i början av veckan då den här bilden är den som dottern skickade till mig till hur mycket sämre det blivit på dom övriga bilderna.

Annons:
kalindas
1/26/20, 9:43 AM
#7

En ren gissning från min sida är mjällkvalster eller allergi. Ringorm tror jag inte det är.

/Elisa

91Marran
1/31/20, 2:27 PM
#8

Jag hade åkt till en veterinärer för en ordentlig genomgång.

Mvh
Mig

Maleficum
1/31/20, 5:42 PM
#9

Bäst är att åka till veterinär, ser ut att kunna vara mjäll kvalster eller pälsätande kvalster, båda måste behandlas med receptbelagda läkemedel.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Oklartliv123
2/1/20, 8:13 PM
#10

Hoppas att ni åkt till veterinär.

EmelieOlsson
4/13/20, 11:24 AM
#11

Fick ni något svar på vad det var.

Upp till toppen
Annons: