Annons:
Etikettallmänt
Läst 1258 ggr
Japps
1/24/20, 8:57 PM

Blocketannons

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

https://www.blocket.se/annons/stockholm/dvargkanin/88179265 Jag vet inte om det är tillåtet att länka till blocket. I annonsen skänker de bort en kanin som verkar bo i en mindre fågelbur, finns det någon som hjälpa den lille?

Annons:
Lillyrod
1/24/20, 9:15 PM
#1

Stackars liten. Hurdana är folk egentligen?

Chinesecrestedlover
1/24/20, 9:29 PM
#2

#0 Det är olagligt att lägga in andras bilder så du bör ta bort bilden. Länkar är ok men att lägga upp andras bilder är det inte. 

Angående själva frågan så får vi hoppas att kaninen inte bor i den buren och om den gör det, så hoppas jag att den får ett nytt hem och betydligt mer utrymme snarast. Tyvärr finns det väldigt mycket okunniga människor som skaffar djur som de inte vet hur de ska sköta. Sett otaliga bilder på ex. större papegojor i alldeles för små burar osv. "Vanligt folk" har tyvärr inte koll på att L80 och de regler kring burmått som finns och vilka regler som måste följas vid köp av djur.

Lillyrod
1/24/20, 9:33 PM
#3

Jag tror bilden följer med länken så det är nog ok.

Japps
1/24/20, 10:38 PM
#4

# Sorry visste inte. Jag trodde att man fick ta en screenshot och dela. Jag förstod inte hur man redigerar inlägget, men om admin ser detta kan de gärna få ta bort själva bilden. Jag vet inte om kaninen bor där permament men det stod i annonsen att en liten bur medföljer. Buren håller inte L80s utrymmeskrav samt att kaninen saknar en sitthylla och någon form av gömsle (om man dömer utifrån bilden).

ZiddsKlöver
1/26/20, 1:49 AM
#5

Den är borta från blocket, så hoppas den fått ett nytt hem med en större bur… ( jag tycker att vår bur är liten, så jag funderar på att bygga en trevåningsbur…)

Upp till toppen
Annons: