Annons:
Etikettallmänt
Läst 552 ggr
emmachau11
1/3/20, 10:29 AM

Kanin biter

Min kanin Ludde böjar bita min mamma jätte hårt nu och han brukar aldrig bitas förut men nu bitar han min mamma varje gång han ser hon men vi vet inte varför Ludde var min mammas bästa kompis förut men nu biter han hon bara. Idag skulle min mamma bara ge Ludde sallad och han bet hon jätte hårt? Varför? Hon gjorde inget förutom att öppna buren och ge sallad. Nu kan min mamma inte komma nära kaninen längre utan att han biter henne🥺

Annons:
Nea00
1/3/20, 1:06 PM
#1

Biter han bara din mamma? Om han biter flera personer och har blivit ovanligt aggressiv så kan det vara ett tecken på smärta.

emmachau11
1/3/20, 2:40 PM
#2

1# Ja Han biter bara min mama🤔

Arcade-Foodie
1/3/20, 2:55 PM
#3

Hur gammal är din kanin? om den är under året kanin det vara en tonårs period. Och ni behöver träna bort hans beteende, de kan även vara revir tänk mm. Vilka situationer blir din mamma biten? Varnar han innan eller visar han små signaler att han är påväg att attackera. Några signaler som är tydliga är att han morrar, slår med framtassarna, springer fort mot personen med svansen spänt uppåt och öron bakåt mm. Kaniner visar ofta små signaler som kan vara svåra att upptäcka.

frer
1/5/20, 3:44 PM
#4

Han kanske inte gillar maten, är missnöjd med nåt eller så tror han att en orm försöker komma in i buren så om din mamma först rör på burgolvet med en kattsandsspade (och håller längst ut på skaftet med en handske), då kommer han attackera spaden och lära sig att det är meningslöst att attackera och då kan hon lägga fram salladen. Och hon kan ge ett russin så han kommer ihåg att hon är snäll.

emmachau11
1/9/20, 6:50 PM
#5

#4 Själv ser det ut som om dom älskar sin mat dom äter upp allt jätte fort och deras öron visar att dom är jätte nöjda (Vi brukar inte använda kattspadar här hemma och inte handskar till att städa buren) Men ändå är det så att han bits förstår ej, förstår tyvärr inte det du menade med russinet och så men ska försöka att göra det jag förstog:)

Upp till toppen
Annons: