Annons:
Etikettallmänt
Läst 756 ggr
Kaninmänniskadelux
2019-12-17 22:16

hur bor era kaniner?

Hej,jag har en dvärgvädurs hane på dryga året och jag är nyfiken på hur era kaniner bor! själv är min sebastian fri i hela mitt rum och går på kattlåda. Älskar att se hur han får vara helt fri och slippa sitta å gnaga på gallret i en liten bur.Har kaninsäkrat överallt och Sebastian kommer gärna uppskattande på kvällen och sover hos mig:) så mysigt,men är nyfiken på hur era kaniner bor. Skicka gärna bilder

Annons:
sp0ngeb0b
2019-12-18 07:10
#1

Mina två dvärgar går också fritt i lägenheten. Har en väldigt liten lägenhet men ändå. De har en HOL (möbel från ikea som blir lite som en bur/koja, fast snyggare) och där inne har de en kattlåda, höstation och vattenskål. Sen har de en kattlåda till bara för att den ena inte är helt rumsren än. Har ganska halt golv så har lagt ut trasmattor över nästan hela golvet för att de ska kunna skutta bättre. Mina sover INTE i min säng, där får de inte vara eftersom de kissar där. 😂 Har fått köpa ett stort skynke som är som ett sånt kisskydd man har för barn, som jag alltid lägger som överkast så att ifall de skulle hoppa upp och kissa så hamnar det i alla fall inte på täcke och madrass. Har också fått kaninsäkra eftersom den ena kaninen är galen och gnager och hoppar upp på allt hon tycker verkar roligt (=allt). Har knappt egna saker här känns det som utan mest bara kaninernas kojor, leksaker och tunnlar. Men det är så mysigt att de är helt frigående 😍

Russinlimpa
2019-12-18 07:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Mina 2 är frigående i lägenheten nästan hela tiden. Bara på nätterna eller om ingen är hemma som dem är instängda i köket. Det är för att vi även har hund och katt, vill inte lämna dem med kaninerna utan uppsyn. Har ingen bild på hur det ser ut men i köket har dem filtar och mattor där dem brukar sitta mest. Dem har några gnagleksaker där hela tiden och en tunnel att springa genom. Dem har varsinn kattlåda i köket och sen en till i vardagsrummet. I vardagsrummet har jag inget åt dem mer än kattlådan. Men dem brukar få lite mer speciella leksaker i vardagsrummet, t.ex när dem får saker med pellets i. :)

Arcade-Foodie
2019-12-18 10:03
#3

Min innekanin går fritt mellan 3 rum i huset, då hela huset är inte kaninsäkrat. På natten är han i sin innebur. Då det minskar risken att någon trampar på honom när någon är uppe och går på natten. Han har en tendens att springa framför fötterna på en. Köket finns en kattlåda, litet trähus som min kanin ofta sover på och värmer baken mot elementet. Någon gnagar leksak och nån boll som han brukar leka med. Rummen har mattor så han kan springa med fullfart mellan rummen. Med jämna mellan rum får han en katt tunnel i köket som blir lite i vägen men han älskar att leka med den. Medan mina utekaniner delar på en 15 kvm Hage och min fransk vädur har en 3 kvm utebur. Fast min dvärgvädur har en väldigt liten utebur, den är bara laglig. Önskade att de kunde bo tillsammans men efter halvår med att försöka sätta ihop dem, så lever de bara nära varandra och med galler. Hagen har lite tunnlar, de kan gräva upp gräsmattan hur mycket de vill, ett bord att sova på och lite gnagar leksaker utspridda under burarna. De ofta hälsar på varandra och sover nära varandra, men ibland försöker honan att slåss. Så börjar de igen. Under sommaren brukar de få komma in och hoppa löst i huset. Fast min fransk vädur föredrar att springa löst på tomten och skogen än vara inne och utforska.

Kaninmänniskadelux
2019-12-18 13:09
#4

#1 låter ju jätte mysigt,kaninerna verkar ha de bra!

Kaninmänniskadelux
2019-12-18 13:09
#5

#2 gud så mysig,men verkar vara små busiga ninisar! haha

Kaninmänniskadelux
2019-12-18 13:11
#6

#3 smart,min kanin gillar också att springa framför benen när man går upp på morgonen. Dog när du skrev att din kanin gillar att värma rumpan🥺

Annons:
Arcade-Foodie
2019-12-18 15:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#6 Han blir väldigt uppvärmd och brukar ta honom som handvärmare när mina händer fryser. Vet inte ens hur han klarar av att sova upptryckt på elementet på vintern. Elementet blir jättevarm och han kan ligga där i timmar. Så han är perfekt att värma händerna på. I början hade vi inte ett hus vid elementet men han brukade hoppa upp på en liten hylla i vardagsrummet som var placerad vid elementet och sov där. Nackdelen var att han bröt sig in till vardagsrummet som inte är kaninsäkrad och kunde inte ta sig ut från vardagsrummet.

Arcade-Foodie
2019-12-18 16:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Brukar du också få panik att din innekanin försvinner och varit borta någon timma? Vet inte hur ofta det har hänt mig och hur det ens kan hända så ofta. Händer åtminstone 1-2 gånger i veckan och ibland kan det ta någon timme för att hitta Odin. Åtminstone så vet jag att han är inne i huset nånstans. Odin brukar gömma sig i skåpet där sopptunnan är, under badkaret även Tostes favorit, under möbler man inte ens trodde Odin kunde gömma sig där, i garderoben mm. En period gömde Odin sig alltid i strumplådan hos mina föräldrar och ibland blev han instängd i den. Medan Toste min dvärgvädur rymmer ofta från tomten och huset. När han är frigående inne och han hör ytterdörren öppnas, så smiter han ut och utforskar. Även han är en expert på att gömma sig inne i huset. Så man vet aldrig om han har sprungit ut eller gömt sig.

Kaninmänniskadelux
2019-12-19 15:45
#9

#6 så söt ju! min kanin gillar också att va vid elementet men inte så mycket som din verkar. Han nyser gärna i sängen :)

Oklartliv123
2019-12-20 14:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#10

Såhär bor mina småttingar. 12kvm. Dagtid har de tillgång till Hage på 300kvm😊😊

Gabriellaevelina
2019-12-25 19:30
#11

Våran kille har alltid öppen bur, dag som natt. Som minst så har han dotterns rum att gå fritt i, men när vi är hemma på dagtid så går han fritt i vardagsrummet också. Målet är att kaninsäkra hela hemmet framöver.

Upp till toppen
Annons: