Annons:
Etikettallmänt
Läst 717 ggr
JessicaOlin
12/16/19, 11:25 AM

Priser

En fråga om priser på kaniningar Varför r tar man 100 kronor mer för en hona? Exempel 700 för hane och 800 för honor Varför inte lika mycket på dom?

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

Annons:
Niklas
12/16/19, 12:52 PM
#1

Jag gissar att det kan finnas olika orsaker. Exempelvis ras, stam eller att en hona kan få ungar.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Maleficum
12/16/19, 2:36 PM
#2

Är ju lite upp till var och en vad de vill prissätta sina djur. En del skiljer på kön, färger, pälsslag, ålder. ras tex andra tar samma pris. Mycket har ju med tillgång och efterfråga att göra.

När jag födde upp tog jag samma pris oavsett kön men det var angorakaniner så sålde dem ju inte till vem som helst heller eftersom de kräver en hel del extra med sin pälsvård.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

JessicaOlin
12/16/19, 4:00 PM
#3

Men jag menar är inte alla lika mycket värda? Honor som hanar? Borde ju sättas samma priser? Bara en fråga inget annat

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

sp0ngeb0b
12/18/19, 8:23 AM
#4

Om allt annat är lika, eller om priset bara baseras på kön, gissar jag att det har med efterfrågan att göra

Peak303
12/18/19, 11:27 AM
#5

Skulle också säga att det har med efterfrågan att göra. Allt som oftast är det alltid honorna som går först.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

sp0ngeb0b
12/18/19, 12:36 PM
#6

#5 Vet du varför? Jag har inte så mycket erfarenhet av kaniner, men baserat på de kaniner jag har haft hand om, och andras erfarenheter via forum verkar det som att hanar är mycket enklare att ha hand om än honor.

Annons:
Peak303
12/18/19, 12:39 PM
#7

#6 Jag misstänker att det är för att honor kan du ha i grupp utan att kastrera. Har du där emot en hane, måste du kastrera den eller ha den ensam.

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

Katti
12/19/19, 11:07 AM
#8

Tillgång och efterfrågan helt enkelt. Jag har fött upp i många år och gråter alltid lite inombords när jag sätter priserna. Skiljer normalt sett inte på kön eftersom jag säljer hanarna lika lätt, men däremot färger och teckningar. Kan ibland få sälja hanar billigare om de börjar bli för gamla för att ha tillsammans dock. Jag  föder upp dvärgvädurar i mycket varierande färger, teckningar och hårlag. Tog jag inte olika pris skulle jag tyvärr sekundsnabbt sälja alla vitörade, brokade och wienertecknade med mycket vitt, och snart bara ha svarta ungar kvar som ingen ville ha. Så det är ju för kaninernas skull jag har olika priser, för att jämna ut efterfrågan helt enkelt. I sammanhanget kan jag säga att det oftast är barnen som bryr sig minst om färg. Vuxna snöar ofta in på utseendet…

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

JessicaOlin
12/20/19, 8:57 AM
#9

# fast de stämmer ju inte alltid i alla tillfällen Vi har våra hanar ihop ibland i hagarna och funkar utmärkt bra 😊

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

Pennyb
12/28/19, 6:23 PM
#10

Det kan vara för att honor kan gå tillsammans med andra honor utan att vara kastrerade, sedan kan dem även få ungar. Det är från uppfödare till uppfödare.

Upp till toppen
Annons: