Annons:
Etikettallmänt
Läst 510 ggr
Mil0u
12/10/19, 10:05 AM

Kanin som bajsar på sig

Hej min lilla dvv på 5 månader har på sistone blivit mer och mer kissig i baken och nu i helgen blev han liksom bajsig i baken och det kom ett stelt lager päls i baken vad ska man göra?

Annons:
Arcade-Foodie
12/10/19, 10:18 AM
#1

du kan tvätta rent det med en liten våt handduk. Hur är din kanins avföring, det är inte normalt med att kaniner blir smutsiga där bak.

Mil0u
12/10/19, 5:34 PM
#2

#1 den är som vanligt, fast man ska väl inte tvätta kaniner då det skadar pälsen?

Arcade-Foodie
12/10/19, 7:16 PM
#3

Nu är det bara rumpan man fuktar upp lite och torkar rent. Det skadar inte pälsen och kaninen kommer inte börja frysa eller hamna i chock. Det man inte får göra är att bada en kanin, man gör bara rent där det behövs. Då smutsig bak kan få pälsen att tova sig och göra huden irriterad. Nu vet jag inte hur allvarligt det är och hur smutsigt det är. Men lätt tvättning med en våt handduk och ser till att det blir torrt och fint skadar inte kaninen.

Mil0u
12/10/19, 8:24 PM
#4

OK tack så mycket

frer
12/14/19, 3:57 PM
#5

Jag gissar att du ger för mycket frukt och grönsaker (sallad, äpple etc), det gör gas i magen och avföringen vattnig.

Finafisken09
12/18/19, 12:10 AM
#6

Förmodligen ger du för mycket pellets, kaniners diet ska bestå av 80-90% hö. Resten pellets och grönsaker. Det är lätt att ge för mycket pellets.

Annons:
Upp till toppen
Annons: