Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 644 ggr
hundälskaren_
12/1/19, 4:17 PM

Svullna bröstvårtor kaninhona

Hej! Jag ör en trettonårig tjej. För 4 månader sen tog jag över min kompis kanin, kaninen är en hona som är född 2014. Kaninen har inte fått så mycket uppmärksamhet som hon borde, och min kompis har nog inte tagit hand om henne på bästa sett. Detta har lett till att hon har blivit lite tjurig osv, i början var hon väldigt bossig. Nu har hon förändrats och blivit keligare och snällare. I alla fall, till saken: min kanin har haft svullna bröstvårtor sen jag fick henne, och som jag förstår det hade hon det innan också. När hon står på bakbenen ser det lite ut som att hon har sixpack, ifall ni kan föreställa er det. Jag har läst lite, men jag tror inte att det är skendräktighet eftersom det har varit så pass länge, det är ju liksom flera månader!! Kaniner är ju bra på att dölja när de mår dåligt, men jag tycker inte att hon beter sig konstigt. Jag borde väl kolla upp detta med veterinär? Hon är varken vaccinerad, kastrerad eller försäkrad, så jag tror inte hon har varit där förut. Är detta något farligt? Ni som kan lite mer om kaniner, är det något speciellt jag ska kolla på hos henne? Jättetacksam för svar!

Annons:
Arcade-Foodie
12/2/19, 5:10 PM
#1

Bästa vore att göra en hälsoundersökning och kolla upp hur hon mår. Det är inte normalt för honor att ha svullna bröstvårtor, men också bra att kolla upp att allt annat är okej. När hon aldrig varit hos veterinären förr. Kan inte så mycket om honor, då jag har främst ägt hanar. Hoppas allting går bra med din kanin och att det är ingen problem.

hundälskaren_
12/2/19, 10:33 PM
#2

Pratade med förra ägaren. Hon säger att kaninen haft svullna bröstvårtor från och till under tiden som hon haft henne, och att de varit hos veterinären med det för något år sen och fått veta att det inte var något farligt. Ska nog ändå åka och göra en hälsoundersökning som du säger!

Maleficum
12/2/19, 11:17 PM
#3

Om tidigare ägare säger att dem varit hos veterinär och kollat det skulle jag fråga vilken veterinär de varit hos och ringa och prata med dem!

En hälsoundersökning är ju aldrig fel och bäst är ju att kunna gå till samma ställe kaninen varit på tidigare eftersom de bör ha journal anteckningar där och kanske till och med då kan göra en bedömning om det blivit förändring på bröstvårtorna.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: