Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 675 ggr
zetter321
2019-11-27 18:06

Material till kaningolv

Vad tycker ni är bäst material till golvet som kaninerna ska gå på? spån? torvmix? Helst något som är billigt, dammfritt, bra uppsugningsförmåga. Jag ska ha antingen någon slags spån över en ganska stor yta, ska täcka över betong golv så att det inte blir hårt för kaninerna att gå på. Så eftersom jag ska ha mycket spån eller något annat vill jag ha något bra till kaninernas fötter för ett bra pris ( dammfritt och bra uppsugnings förmåga ) :) Tack för svar!

Annons:
Leucanthemum
2019-11-27 22:09
#1

Om man har kaniner som inte stökar omkring alltför mycket så tycker jag spån i botten och ett lager halm ovanpå. Halmen ligger mer still men har inte så bra uppsugningsförmåga, så där kommer spånet in :) däremot om de gräver runt en massa så är det osmidigt att ha både och

anonympajas
2019-11-29 13:46
#2

Jag har spånpellets. Kommer aldrig gå tillbaka till spån, stallpelletsen funkar såå bra

zetter321
2019-11-29 16:54
#3

Okej! Är spånpellets/stallpellets mjukt?

Maleficum
2019-11-29 20:11
#4

Själv gillar jag (och mina förra kaniner) torv! Suger bra utan att ge massa lukt och är rätt mjukt och trevligt att gräva i. Dock blir det ju lite dammigt speciellt om det blir väldigt torrt och det blir rätt mörkt också.

Annars kanske krossad halmpellets kan vara en ide (stallströ), är rätt mjukt och suger också kiss bra.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

tiger tok
2019-11-30 08:48
#5

Spånpellets kan man vattna så de faller sönder, det är mjukt.

Upp till toppen
Annons: