Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 714 ggr
rebelred
2019-11-27 14:02

Bästa veterinären i Göteborg

Hej!

Ska kastrera min dvärgvädurshona inom några månader och skulle vilja ha era tips? på bästa veterinären att kastrera hos runt Göteborgsområdet. Hanen jag hade kastrerades på Smådjurskliniken Lerum, och jag hade inga problem med det, men de kastrerar inte honor där. Känner till Blå Stjärnan, men det känns nästan lite väl dyrt?

Har kollat in Husdjurshälsan och Alingsås Smådjursklinik (som samarbetar med Lerum), Husdjurshälsan verkar bra men är det någon som har erfarenheter? På Husdjurshälsan verkar ju återbesök ingå dessutom.

Tack för tips?!

Annons:
Arcade-Foodie
2019-11-27 16:12
#1

Har varit på Alingsås smådjursklinik men de verkade inte vara så kunniga om kaniner och hur man hanterar dem. Var där och vaccinerade och gjorde en vanlig undersökning på mina kaniner. Slutade upp med att veterinären blev biten. Kastrerade också min hane i lerum och har alltid fått bra bemötande från blåstjärnan. Väldigt svårt att hitta bra veterinären, när alla nära en är experter på katter och hundar bara xD Men har hört från andra kaninägare att husdjurhälsan i högsbo är bra ^^

Leucanthemum
2019-11-27 22:07
#2

Har för mig att det finns en Bo någonting på Blå Stjärnan som ska vara duktig! Lite osäker på namnet dock

Ljungåsen
2019-11-28 09:29
#3

Min egna erfarenhet gäller främst marsvin. Om jag skulle låta Husdjurshälsan kastrera så skulle jag vara noggrann med att det är Anna Kjellén som utför operationen. Hon är skicklig på smådjur. Jag skulle inte låta någon annan än Anna operera mitt djur på Husdjurshälsan. Vänder du dig till Blå Stjärnan så skulle jag önska mig Katarina Ewans i första hand. Hon är expert på just kastreringar. På Blå Stjärnan finns flera riktigt duktiga Exo-veterinärer som opererar, så där skulle jag inte vara riktigt lika petig.

Upp till toppen
Annons: