Annons:
Etikettnamnförslag
Läst 739 ggr
emmachau11
11/23/19, 6:39 PM

Min kanin har börjat bita i bur gallret, varför?

Mina kanin biter i bur gallret lite då och då nu och har läst på nätet att det kan vara att dom är uttråkade men har massor av leksaker till dom, har också läst att dom kanske vill ha uppmärksamhet men är med dom och ger dom jätte mycket uppmärksamhet varje dag dom får också springa runt i hela huset ibland (bor i radhus), Har en Hage som dom får springa i också sen går jag ut på promenad med dom typ varje dag så det kan inte häller vara att dom har för lite utrymme att typ leka på, så vad kan det vara? (dom biter i bur gallret väldigt sällan men vill ändå veta varför dom biter i bur gallret)

Annons:
Arcade-Foodie
11/23/19, 8:12 PM
#1

Hur många timmar spenderar de i buren och hur stor är buren? Det är väldigt dåligt för kaniner att bita på gallret, då deras tänder skadas.

emmachau11
11/24/19, 1:52 PM
#2

#1 Dom är bara i buren när ingen är hemma eller när vi sover annars får dom vara ute i buren så vet inte exakt hur länge men, det här är burens mått L 199 x B 58 x H 61

Victoriaonelson
11/27/19, 10:34 AM
#3

Har de fri tillgång till hö? Har de tillgång till goda pinnar att gnaga på?  Vad gör du när du märker att kaninen biter på gallret? :)

anonympajas
11/29/19, 1:48 PM
#4

Kaninen är uttråkad och behöver mer stimulans. Större utrymme och en kompis eller flera kompisar.

emmachau11
12/10/19, 10:58 PM
#5

#4 Det är två kaniner så don har redan varann

emmachau11
12/10/19, 10:58 PM
#6

#3 Ja don har fri tillgång till hö och dom har gnagarpinnar

Annons:
Arcade-Foodie
12/10/19, 11:52 PM
#7

Jag själv använder fleece filt uppsatt inne i min kanins bur. Istället för att gnaga så krafsar dom på filten. Annars kan du sätta upp kartong inne i buren, så när de gnager skadar de inte tänderna eller köra med grenar uppsatt. De gnager på gallret för de vill ut ^^ Mina börjar gnaga på gallret när de ska få komma ut eller att jag inte gått upp från sängen även fast jag är vaken. De gillar verkligen inte att jag ligger i sängen och slöar utan att släppa ut dom.

Upp till toppen
Annons: