Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 659 ggr
MinisatinGR
11/12/19, 5:17 PM

Dricker sitt urin!!

Hej, jag har en 8 veckor gammal dvärgvädurs hane som precis kissade på golvet när jag skulle torka upp det så såg jag att han satt och drack det😣han får nytt vatten varge dag (600 ml) och mycket hö och 2 msk pellets! Är det normalt att kaninen dricker sitt egna urin??

Annons:
91Marran
11/12/19, 6:40 PM
#1

Låter som brist på något ämne.

Mvh
Mig

Arcade-Foodie
11/12/19, 6:48 PM
#2

Själv har jag bara sätt det en gång för min kanin. Men tror han skämdes eller något. Han kissade på köksbordet som unge och när jag gick in och såg det så vände han sig om och började slicka upp det istället för att springa iväg. Vilket han var påväg att göra. Men det kan mycket väl vara att han har något brist men om det har bara skett en gång, så är de ingen fara.

Maleficum
11/13/19, 1:13 PM
#3

Min kanin kunde få för sig att smaka på sitt urin när han var bebis men han sluta med det.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Mirriz
11/13/19, 3:37 PM
#4

Dricker han något vatten då? Får han i vattenflaska? Oftast får de i sig mer vatten om de har vattenskål istället.

Molly Bjärhall
11/16/19, 11:28 PM
#5

Det brukar ofta bero på att kaninen skäms eller är nyfiken och vill testa men bör efter någon gång sluta

MinisatinGR
11/17/19, 7:31 AM
#6

Tack för alla svar! Han har hittills bara gjort det en gång och han kissar ofta på toaletten men denna gången så kissade han på vardagsrumsgolvet så det kan mycket väl vara så att han skämdes. Han får vatten flaska men den är ofta halv tom nästa dag då jag ska byta vatten(så han dricker väl?) Men ska titta om det händer igen!❤️

Annons:
Twix*
11/17/19, 9:35 PM
#7

Sätt in en vattenskål så kan han släcka törsten ordentligt 🙂

MinisatinGR
11/18/19, 5:22 AM
#8

#7 okej!😁

Upp till toppen
Annons: