Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 867 ggr
EmmaLisaH
11/5/19, 8:00 PM

kaninbur?

har just nu min lilla Cleo i en inhängnad hemma och släpper ut henne varje dag efter middagen så hon får springa löst i lägenheten. men det är lite jobbigt med städning vid hennes bur då kiss kommer på golvet osv, så funderar på att skaffa en faktisk bur. men problemet är att hon gnager på allt som är i gallerform, och vad jag vet är de flesta burarna med galleröverdel? finns det burar med typ plastlock eller hur kan jag lösa det?

Annons:
Arcade-Foodie
11/5/19, 9:17 PM
#1

Jag satte fleece över gallret så mina inte kunde gnaga på gallret men fungerar bara om dina kaniner inte gnager på filtar. Du kan även sätta kartonger eller något annat som döljer gallret som är okej att gnaga.

Mirriz
11/6/19, 8:19 PM
#2

Det man får tänka på är att ventilation är viktigt och då är galler (eller inget alls såklart, men det fungerar ju inte för alla) tyvärr det bästa. Man kan prova att stimulera med matställen, saker att utforska, sitthyllor, tunnlar m.m. Det kan också hjälpa mot gallerbitningen. För att kunna ha kvar inhägnaden och slippa en bur är att jobba med att få henne rumsren. :)

Upp till toppen
Annons: