Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 783 ggr
[EM_L]
2019-10-30 11:33

Börjar hon att bli blind på högra ögat?

Hej! Vart ett bra tag sedan jag skrev ett inlägg här på kanin iFokus. Min kanin Mira på 5 år och 10 månader är lite dimmig på det ena ögat. Det högra då. Det är inte vitt eller grumligt. Men ändå inte riktigt klart som det vänstra. Hon kisar också med det precis som om hon började att bli ljuskänslig på det högra ögat. Hon äter med god aptit. Kommer hö påsen fram så är hon där direkt. Hon är som vanligt förutom det halvt stängda ögat. Något som kan vara värt att tillägga är att hon fick en cm lång höstrå in lite i ögat som jag lyckades få ut. Hela. Börjar hon bli blind? Tacksam för svar! Sitter just nu inne hos henne och Mira äter hö som om hon aldrig gjort något annat. Från matte som har en frigående kanin i sitt rum.

Annons:
Arcade-Foodie
2019-10-30 13:25
#1

Tror hon fick ett skada på ögat som bör kollas upp. Hon behöver inte förlora hela synen om det visar sig att det går att stoppas/ sakta ner ☺️

Kyograze
2019-10-30 14:12
#2

Känns som att det borde kollas upp av en veterinär ❤

CamillaS
2019-11-03 14:55
#3

Precis som dom andra säger så kan hon ha fått ett sår på hornhinnan eftersom hon kisar med ögat. Ögon ska man helst inte vänta med att kolla upp då det snabbt kan förvärras om hon nu skulle ha ett sår. 

Så du borde åtminstone ringa till en veterinär och fråga dom om dom tycker du borde åka in med henne.

Upp till toppen
Annons: