Annons:
Etikettbilder
Läst 370 ggr
LillaKahlie
10/24/19, 11:51 AM

Introducera kaniner

Okej så jag har nyligen fått hem en andra kanin (Borka 12veckor) till min Lovis på 5 månder lite drygt. Jag har precis börjat introducera dem för varandra. De bor inne i varsin bur men de har normalt hela min lägenhet att hänga i i princip. Jag har fört ihop kaniner innan men alltid haft den sanslösa turen att det bara klickat. Lite ridning å naffs sen var det bra med det liksom. Ingen är kastrerad än. Tanken är att Borka är först ut när han är runt 5 månader efter min veterinärs rekommendation. Dock har Borka inte visat tecken på någon könsmognad än, men däremot Lovis. Vad är det jag bör tänka på, när kaninerna är lite intensivare med varandra? Jag vet att de behöver tjivas lite för å komma ubderfund med rangordningen och så länge det inte går för långt låter jag dem hålla på och försöka lösa det själva. Äta jämte varandra med varsin skål örter å grönblad går dock bra. Om jag inte läser situationen fel så provocerar Lovis gärna Borka lite. Hon är oftasy den som närmar sig å muckar lite men sen är det Borka som jagar runt henne tills hon tar sig till en safe zone (oftast mig).

Annons:
Fridaaaa
10/24/19, 12:30 PM
#1

För inte ihop dem förrän han är kastrerad. 
ör hon kastrerad?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

LillaKahlie
10/24/19, 5:57 PM
#2

Nej ingen av dem är kastrerade än. Jag har alltid bara haft hanen kastrerad och tänkte på att köra samma nu kanske. Men min veterinär rekommenderar att vänta tills han är iaf minst 4 månader.

Fridaaaa
10/24/19, 6:01 PM
#3

#2 Ha inte dem ihop då. Risk att hon blir dräktig.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Upp till toppen
Annons: