Annons:
Etikettallmänt
Läst 376 ggr
Stambeck
10/22/19, 10:00 PM

Nybliven kaninägare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag frågade min dotter som snart är 3år om hon ville ha en kanin och svaret blev såklart ett stort JA! Det är så kul, nu har jag bara dottern halvtid men "lilleskutt" är ett bra sällskap när dottern inte är här. Det är så roligt att forska och lära sig allt man kan och hur man tar hand om de lilla livet, hon är född 17 juni och är en dvärgvädur. När vi fick henne från uppfödaren så va hon inte så van direkt att vara sällskapsdjur men från dag 1 så ser man positiv skillnad! Nu har vi haft henne i 10dagar och nu har hon med sitt sista framsteg hoppat självmant hoppat upp i soffan och satt sig i knät och kissat på mig, jag läste att det är för att markera att jag är hennes, stämmer det? Nu har jag delat med mig lite av min början på kaninlivet 🤗🤗🤗

Annons:
Arcade-Foodie
10/22/19, 11:03 PM
#1

Japp, det är ett sätt att markera. Hon är påväg in i tonåren nu, de kan bli extra rebelliska och hitta på massor av hyss 🤣 Om det blir för jobbigt kan en sterilisering hjälpa, då det jämnar ut hormonerna. Då hormonerna kan verkligen spöka hos kaniner. Grattis till det nya tillskottet, hon verkar väldigt bekväm och trygg på bilden ☺️

Stambeck
10/23/19, 12:50 AM
#2

Hon är jätte bra. Sååå kul! Har tränat nu i 3dagar på att få henne att komma när jag säger "kom" och när jag säger det så kommer hon som en raket. Men det är bara när hon ser mig. Är hon i ett annat rum så får jag gå så hon ser mig sen kommer hon. Och när man går runt i lägenheten så måste man akta sig för hon följer ofta med och är i hälarna. Jag har läst att det kan hjälpa mycket med sterilisering! Jag har lite tankar på att åka och hämta en till kanin från samma kull. men är lite osäker. Denna kanin är min lilla dotters och jag skulle vilja ha en egen också🤗 endel säger att 1st kanin räcker om man ger den uppmärksamhet vilket hon får idag flera timmar om dagen, minst 5-6h efter jobbet. Sen så har jag läst att honor fungerar bra ihop men dom kan bråka lite när de är "dags" å sen har jag läst att hona tillsammans med kastrerad hane skall va det bästa? för jätte många vill jag inte ha. 😁 Jag har inte så mycket erfarenhet, vad har ni för erfarenhet? Sen skulle det var jättekul och lära känna ngn i Östergötland som också har kanin som man kan lära sig lite av. Finns det?

[JayJay91]
10/23/19, 7:23 PM
#3

Markering sen kan vissa bara göra så😂 ser ut och trivas riktigt bra😍😀

Arcade-Foodie
10/23/19, 9:31 PM
#4

Lättast att sätta ihop är en kastrerad hane med en steriliserad hona 😊

Upp till toppen
Annons: