Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 505 ggr
Kaninen Florian
2019-10-21 17:38

AKUT HJÄLP!!!

Min kanin har blivit blind på ena ögat!!! Det började med att han hade ett hornhinnesår som vi behandlar, sedan så blev det grumligare o blåare och nu är han blind! Han har även magrat mycket och nu har han tappat både aptit och dricklust. Kollade hans analöppnig och där låg en MASK! Så han har mask i magen, det förklarar att han magrat och är slö och inte har någon aptit. Så nu ska jag börja avmaska med axilur. Han får nu smärtstillande, ögondroppar och ska börja få axilur. Kan maskarna ha gjort honom blind? Snälla hjälp mig. Ursäktar att jag skriver så otydligt o slarvigt men jag är verkligen rädd och orolig för florian

Annons:
Calcifer
2019-10-21 17:46
#1

Ta honom till veterinären omedelbart så att de kan kontrollera ALLA hans fel, och se vad som måste göras, och vad som kan hjälpa.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Kaninen Florian
2019-10-21 17:57
#2

#1 han var hos veterinären akut i fredags och de upptäckte ingenting annat än hornhinnesåret då men de sa att det kunde vara mask också men han va uttorkad så de kunde inte riktigt se i blodet. Ska tillbaka i övermorgon och kolla för vi har inte råd med en till akuttid.

Calcifer
2019-10-21 18:02
#3

#2 Okej, jag är glad att ni ska tillbaka med honom. När det gäller just magen och mat med kaniner kan det dock gå extremt fort om något är fel, bara så att ni är medvetna om det. Kanske kan ni låna till en akuttid, för att vara på den säkra sidan?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

91Marran
2019-10-21 18:02
#4

#2 Enligt lagen så måste ni ta han till veterinären nu. Förstår att det kan vara dyrt, har upplevt det självt, men då får ni låna pengar eller höra om det går med faktura.

Mvh
Mig

Upp till toppen
Annons: