Annons:
Etikettallmänt
Läst 463 ggr
Kaninnn
10/17/19, 11:29 AM

Åt plast!

Var ute med min kanin,, och ser att de hänger ut plast ur hans mun, försöker få ut biten ut ur munnen men han hinner äta upp den. Nu är jag orolig och vet inte vad jag ska göra, bör jag åka till vett eller vänta och se??

Annons:
Snurrig
10/17/19, 12:11 PM
#1

Ring veterinären och fråga vad dom tycker.

                 "The secret of happiness, you see, is not found in seeking more,
                                       but in developing the capacity to enjoy less."

Lona
10/17/19, 2:07 PM
#2

Vad var det för typ av plast? (En del är ju mjuk medan annan är hård och kan ha vassa kanter.) Såg du ungefär hur stor bit?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Arcade-Foodie
10/17/19, 5:05 PM
#3

Du kan vänta och se, se till att din kanin käkar hö och dricker ordentligt med vatten. Om den slutar äta ska du ta den direkt till veterinären. Väldigt ofta passerar det igenom magen men ibland har man otur och det stoppar upp magen istället. Om din kanin slutar äta eller börjar trycka magen mot marken och byta position utan att hitta en bekväm ställning. Det indikerar att din kanin känner smärta och bör tas till veterinären.

Kaninnn
10/17/19, 8:16 PM
#4

Biten såg ut att vara hårdare plast nån cm lång men bara nån mm bred. Hållit koll på honom under dagen och kollat till honom ofta. Han har ändå druckit ätit hö och ätit pellets och leker och beter sig som vanligt

Arcade-Foodie
10/17/19, 8:20 PM
#5

Ha koll imorgon med under dagen och se till att den närmsta dagarna är mycket hö ätande ☺️

Kaninnn
10/17/19, 8:33 PM
#6

Okej tack för all hjälp!

Annons:
Upp till toppen
Annons: