Bilder

....

2019-10-14 18:26 #0 av: Rydén91

Hej här är 3 av mina kaniner i nuläget. 2 är på foder men ena kommer hem under vintern och stannar nog sen hos mig❤ Junior och Assar har jag fött upp själv Rocco är inköpt.

Vad har ni för några?

Anmäl
2019-10-14 19:38 #1 av: Karties

Äger 3 kaniner, alla bor hemma men ingen i samma bur.

2 ute kaniner, de har delad hage så de ser varandra åtminstone.

Toste, lite dålig syn som var rädd för människor. Men är extrem mysig nu. Han kom från en barnfamilj, tror han blev lite missförstådd.

Lilja, en liten äldre dam som är extrem mysig och grymtar ofta. Gör väldigt gulliga glädjeskutt och en riktig knä kanin. Fick henne från tiger tok, på forumet.

Min frigående kanin Odin, en liten runt hermelin köpt från uppfödare.

Anmäl
2019-10-14 19:53 #2 av: Rydén91

Det är mysigt med kaniner höll på med utställningar, avel m.m förut

Anmäl
2019-10-14 20:13 #3 av: Karties

#2 Japp, de är mysiga. Älskar verkligen deras personlighet och hur mycket de älskar att gosa ☺️

Anmäl
2019-10-15 12:04 #4 av: Rydén91

Oja de har vwrkligen oloka personligheter kan man lugnt säga. Ja har haft en hel del kaniner under mina år. Jag fastnade mkt för bj, sachsengold, lilla tysk vädur vart mina huvudraser

Anmäl
2019-10-15 12:54 #5 av: juveryMe

Har 4 fyra kaniner

Hermeliner

en 2 års hona som är helvit med blå ögon, hon är köpt från djuraffären vid 3 månaders ålder, när jag såg henne dog jag av söthet och det gjorde min mamma oxå så vi köpte henne, sen visade det sig vara världens kärleksfullaste lilla kanin vi hade köpt, hon slickade en första dagen vi hade henne och va inte rädd alls, Sen har jag 3 kanin hanar, en är köpt från uppfödare som har renrasiga kaniner med stamtavla, en liten utställnings shcampion, jätte fin päls han var 7 månader när vi köpte honom nu är han 1,5 år ungefär,

sen har vi två egna avlade kanin hanar, ena vid 5 månader och andra 3 månader då det hade lite kul låg kullarna väldigt tätt intill, vi har en annons ute på ena hanen, han är zobel viltgrå och superfin och snäll, sen har vi den minsta som är en jätte fin brun färg, likt sin pappa fast skulle inte säga viltblå kanske vilgrå med ett blått öga och ett brungrått öga.

Anmäl
2019-10-15 17:25 #6 av: Rydén91

Naw hermelin har jag med haft några ggr inte fastnat för dom dock. Ja har hanterat en hel del raser genom åren.
Min första ja köpte 2013 köpte jag på zoo han hette Teddy va den bästa jag har haft.. han var med exakt överallt😍 pussades m.m va även far till en del ungar. Han fick ja tyvärr ta bort när han blev 2,5 år pga kindtänder och ögonen.
Börja med renrasigt 2014 bara haft de sen dess.

Anmäl
2019-10-16 16:59 #7 av: Fåglar är bäst!💕

Har just nu 13 kaniner varav 9 är ungar 😍

Har först en hona som är blandning av Dvv/Fransk vädur som är Vitörad Viltgul vid namn Nougat köpt av uppfödare 🐰

Sen har jag en annan hona som är renrasig Hermelin i färgen Svart vid namn Black Beauty och är köpt av en kompis till mig 🐰

Sen en till hona som är Lejonhuvad Dvv som är Vit blåögd vid namn Flinga som också är köpt av min kompis 🐰

Sen en hane som är Hermelin/Lejonhuvad i färgen Viltgrå vid namn Spirit och är köpt av uppfödare 🐰

Sen ska jag spara 2 honor ur dem två kullar jag har nu 🥰

Så har även 5 hanar till salu och en hona till salu!
Här är vilka färger ungarna som är till salu har:
1 Viltgrå Wt - hane
1 Brokad Svart - hane
1 Brokad Chinchilla - hane
2 Japan gul/svart - hanar
1 Brokad Vitörad Viltgul BÖ (blåögd)- hona

Anmäl
2019-10-16 17:22 #8 av: Rydén91

Ja de är en gullig tid med dessa små bebisar saknar det verkligen. Just nu håller jag på med gerbiler istället

Anmäl
2019-10-30 11:40 #9 av: MEML

Detta är min Mira Maybelline. Som kallas för Mira.
En snart sexårig svart brokad lejonkorsnings hona.
Världens underbaraste kanin som älskar att äta. När hö påsen kommer fram så ska hon direkt in i den och äta.
Har haft henne sedan jag var tio år gammal.

I am that I am

I will never give up my Pride

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.