Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 607 ggr
flocken
10/4/19, 1:11 PM

Ta emot herrelösa kanin. Vad tänka på?

I några veckors tid har det sprungit en liten kanin i området. Nu äntligen är den i fångad. Enl upphittaren är den rätt ung, mager. Trots efterlysning så har ingen hört av sig. Vi misstänker att det är en familj längre bort som skaffade sommar kanin o nu släppt ut den. De vägrar svara. Så nu i em kommer den hit. Har 5 kaniner sen innan. Kommer sätta i karantän. Ha koll så att den repar sig. Är det en hane kommer den kastreras o sättas med 2 honor. Vad mer ska jag tänka på?

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Maria
10/4/19, 1:35 PM
#1

#0 Jag kan inget om kaniner med du har ett hjärta av guld❤️

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
10/4/19, 1:40 PM
#2

#1 klarar inte av djur som ingen vill ha. Mannen har oxå ett stort ❤️. Han måste bara grubbla en stund. Så nu är han oxå m i bur bygge.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
10/4/19, 1:45 PM
#3

#2 Så härligt🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Arcade-Foodie
10/4/19, 2:12 PM
#4

Eftersom du har ägt kaniner innan. Är det bara att köra en hälsokontroll på kaninen senare för att se den inte har något som smittar. Finns inte mycket att tänka på än att förhindra att någon sjukdom sprider sig till dina andra kaniner. Väldigt snällt av dig att ta in kaninen ☺️

Ljungåsen
10/4/19, 2:18 PM
#5

Om den är mager så har den säkert inte ätit optimalt nu när den varit på lösen, och kanske inte tidigare heller. Kaniner som inte äter rätt får lätt obalans i bakteriefloran i tarmarna, och då kan det vara bra med tillskott av prebiotika och probiotika. Jag har med god effekt använt mig av pro fibre rabbit till vanskötta kaniner med magproblem. Det är pelleterat, och de flesta äter det som godis.

flocken
10/4/19, 2:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Det är sjukdomar vi är oroliga för. Jag har turen att en utav mina kunder jobbar på vårt största djursjukhus. Så tänkte hon skulle få kolla över den. Tror inte någon ägare kommer bli hittad. Så hoppas det är en hane så blir han kastrerad. Avskyr de som köper sommar djur. Tillfällig bur nästan klar

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Annons:
Maria
10/4/19, 2:44 PM
#7

#6 Åh så fin.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

flocken
10/4/19, 2:58 PM
#8

Inte så mkt. Men får duga. Står även en transport bur vid sidan med hö i. Nu väntar vi bara på kaninen

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Arcade-Foodie
10/4/19, 3:32 PM
#9

#6 Gillar inte heller folk som köper sommar djur, tycker det är naturligt att man ska tänka på allt som krävs av en att äga ett djur. Även när jag var liten och tröttnade på min kanin så visste jag att ja skulle ta hand om honom tills han gick bort. Känns som katter och kaniner är vanligt att folk överger, det gäller även hamstrar och de lever inte ens lika länge som en katt eller kanin gör. Hoppas allting går bra med sötnosen och allting går bra ☺️

flocken
10/4/19, 8:14 PM
#10

Goda nyheter! Ägaren är funnen och kaninen är hemma 👍

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Maria
10/5/19, 7:28 AM
#11

#10 Åh så skönt att höra🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

SabinaG
10/6/19, 6:25 PM
#12

#10 åh va bra 😀🙏

Upp till toppen
Annons: