Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 626 ggr
Ninenleo
2019-09-30 20:23

Kanin ute vinter

hej,

hur gör ni som har ute kaniner för att det ska vara så varmt för kaninen? Mina kaniner är två och två och har hus att gå in i.

Fleecefilt sa någon?  

täcka för så det inte blåser?

Ge mig era bästa tips? :))   tack på förhand

Annons:
Arcade-Foodie
2019-09-30 21:25
#1

Fyller bo delen med halm och ibland har de en värme matta men de föredrar att sova i snön istället😅 Sätt många gånger mina igensnöade kaniner som sover gott. Istället för att vara i buren bort från allt blött och kallt 🙄🤣 Men en av mina kaniner har en fleecefilt i buren som hon älskar att sova på. Men det ger ingen värme exakt. Halm är det bästa ☺️ Så kyla gillar dem, den som hatar vått och kallt bor inne. Han sover alltid vid elementet när det är vinter. Använder honom som en värmedyna åt mina händer, då han är så uppvärmd och perfekt på att värma händerna med. Han är ganska liten 🤣

Fridaaaa
2019-10-04 11:36
#2

Fleecefilt kommer bli kall och inte värma ute
Kaniner ska inte ha kläder på sig

Jag har halm i hus :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

SabinaG
2019-10-04 13:57
#3

Extra halm, ljummet vatten i pettflaskor under halm, värmekudde under halm, värmeplattor, infravärme om det finns möjlighet att ha det (inte i bur) finns en del att välja på 😊 men det får absolut inte vara för varmt, för kaninen har sin egen värme och får den för mycket värme blir det som "sommar" för dom, allt ska vara ljummet.

Fridaaaa
2019-10-04 14:40
#4

Sedan - använd inte flaskor i vinter, utan skålar till dricksvattnet :)
Upphöjd plats i minst lagligt mått

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Billy._.kaninen
2019-10-06 18:19
#5

Kaniner gillar inte när det är varmt, de gillar mer när det är kalt

Upp till toppen
Annons: