Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 416 ggr
kerstinsandby
9/30/19, 5:23 PM

Hjälp med kaninbur

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har byggt en kaninbur i två våningar. Tänkte göra ett hål och någon sorts trappa så att kaninerna alltid kan hoppa mellan våningarna men jag har aldrig haft en sådan bur, så behöver lite hjälp för att hitta bästa lösningen på var och hur jag gör detta. I skissen nedan ser man övre planet ovanifrån. Undre planet är ganska högt så jag behöver mycket plats för trappan så att den inte blir för brant. Samtidigt vill jag inte göra hålet någonstans där kaninerna riskerar att trilla ner av misstag. Hur tycker ni att jag ska göra och varför?

Annons:
Arcade-Foodie
9/30/19, 5:59 PM
#1

Istället för ramp, kör på trappa/ låda att hoppa upp på. Mina kaniner har en tendens att bara hoppa upp till sin bur utan att använda sin ramp så jag tog bort den. Hade ramp till hagen, då tyckte det var osäkert med att ha öppen botten. Då jag har rävar i området. Mina kaniner hoppade lätt in till buren som är 1,10 ovanför marken :3 men de har ett litet bord de hoppar upp på och sen in i buren ☺️. Ska själv bygga om min bur igen, då jag gjorde fel från börja🤣

Upp till toppen
Annons: