Annons:
Etikettallmänt
Läst 666 ggr
PelleKaninFirst
9/18/19, 2:36 PM

Aktiviteter med kanin?

Hej Jag undrar bara lite vad jag kan göra med mina kaniner (3st) (ute på dagen) För just nu vet jag ej riktigt. Har testat och gå i koppel men dom sitter och äter mycket samt försöker gå till sin Hage. Någon som vet nåt jag kan göra med dem i min trädgård förutom och hoppa?

Annons:
-Aida-
9/19/19, 12:51 AM
#1

Det finns inte så mycket aktiviteter med kaniner, dom är mer: ge dom saker att göra och titta på djur. Dom är intelligenta och kan lära sig saker som trickträning och nosework om du är intresserad av det.

PelleKaninFirst
9/19/19, 7:43 AM
#2

Ok, tack för inlägget Men gillar dem att springa i koppel? Och en grej till… Vet du hur man får kaniner att sitta i knät? Jag vet att kaniner inte är fullt ”kjeldjur” men borde funka nån minut iaf 😋

Arcade-Foodie
9/19/19, 8:17 AM
#3

Att få en kanin att sitta i knät är att få deras förtroende och tillit. Sen kommer de acceptera lite kel efter. Brukar alltid gosa med mina kaniner, kan spendera 1-2 timmar bara med mys i soffan och se på en film. Så de är väldigt gosiga, även min kanin som är väldigt rädd av sig är väldigt mysig ☺️

PelleKaninFirst
9/19/19, 8:39 AM
#4

Ok, jag skulle väldigt gärna vilja ha någon av kaninerna inne och mysa. Men får ej de :p Inte like skönt och sitta i deras Hage när det är 15 grader och blåser 8ms hehe. Har du din/dina kaniner inne eller ute?

-Aida-
9/19/19, 11:43 AM
#5

#2 Kaniner generellt i koppel springer inte så mycket eller utforskar, släpper man ut en kanin så betar dom gräs och letar efter annat gott. Att få en kanin att sitta i knä är svårt, det gjorde min aldrig, han satt på golvet och ville mysa, men aldrig i soffan eller i knä. Jag lockade honom med godis upp i mitt knä och börja klappa men han hoppade av direkt, många kaniner är så.

Arcade-Foodie
9/19/19, 5:59 PM
#6

#4 Har både inne och ute, har kört positiv förstärkning med 2 av dem. Så de är mer lugna och de acceptera det mesta gos. Nu när det börjar bli kyligare får jag sitta ute med kaninerna. Ute kaninerna vill ha mys varje morgon, så brukar stanna 15 min med dem innan jag måste in och käka frukost. Sen har de gos på kvällen, brukar ofta låta den ena springa ute lös på tomten under uppsikt ^^

Annons:
muminminkanin
9/30/19, 4:33 PM
#7

Du kan ha en träff med andra kaniner om du tjejer någon som också har kaniner.

Upp till toppen
Annons: