Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 389 ggr
kaninalskaren06
2019-09-06 15:07

Går inte på toalett

Hej! Jag tänkte höra med er om ni vet något om detta. Min dvärgvädurs hane har jag försökt lära att uträtta sina behov i toaletten, nästan direkt när jag fick honom. Det kan hända att han lägger några pluttar där ibland men resten hamnar i hela buren (och det är ganska mycket kiss osv). Det är en träbur med två våningar, ganska stor:) Men på sommarlovet så tog jag och min familj med honom upp till landstället, och fick bo i vår lilla lekstuga (ingen bur) med toalett, hus oså. Och då minsann kissade hsn o bajsade enbart i toaletten. För er som undrar har jag kattsand som även funkar på kaniner. Tänkte ett tag att det berodde på stt det inte fanns nåt spån i lekstugan? Eller vad yror ni? Isf hur ska kag få honom stt göra behoven i toan? (Har testat lägga i kiss o bajs i lådan men han förstår inte) han är 5 månader. Tack på förhand!!

Annons:
Arcade-Foodie
2019-09-06 15:13
#1

Jag tycker det är lättare att träna en kanin utan spån, sen är han i en ålder då de börjar bli extra jobbiga 😂

kaninalskaren06
2019-09-11 06:29
#2

Okej tack😂 Men hur ska jag träna utan spån, när de är spån i hela buren? Ska jag ta bort spånet någr dagar o lära honom att gå på toa

Arcade-Foodie
2019-09-11 10:16
#3

Bäst är att göra så, de har lättare att uppfatta vart att gå eller så städar du direkt efter din kanin har kissat på spånet och lägger det i lådan. Så gjorde jag i början med min hane. Men han lärde väldigt fort att gå på låda. Min utekanin hade först ingen underlag tills han alltid gjorde sitt på lådan och sedan fick han en hampa matta som underlag.

muminminkanin
2019-09-12 07:08
#4

Tänk på att inte ha för liten toalett

Upp till toppen
Annons: