Annons:
Etikettallmänt
Läst 475 ggr
Anonym.w
2019-08-24 10:17

Hagen

Såå jag har ett liiitet problem, Jag har en kanin som är ca 6 månader. Han är jäääätte duktig på att hoppa högt men jag hoppar inte ens med honom? Så när lät honom att gå ut till sin Hage så sprang han runt lite och åt gräs. Därefter går jag in men när jag kollar ut ur fönstret så ser jag seriöst att han hoppar ut ur hagen? OCH HANS Hage ÄR 90 CM HÖG????? Jag fick panik och sprang ut, men när jag kommer ut så står min kanin utanför hagen och bara står där lixom. Typ som att inget har hänt?.. så jag la tbx honom in i buren därefter, jag blev faktiskt lite shook att han stod stilla för att min förra kanin hade rymt en gång när jag skulle hämta vatten och när jag försökte att fånga henne så sprang hon runt i trädgården jätte snabbt🥴? Vad ska jag göra så att han inte kan rymma? Lixom hagen är stor och så försöker han ändå att rymma? Hur gör man den rymningssäker lixom

Annons:
SE*Cosmo's Chinchilla
2019-08-24 10:58
#1

Antingen bygger du högre eller lägger på nät/tak helt eller delvis. Tror råddjursnät eller liknande kan funka. Min hane har över två meter högt så där ska jag lägga på nät över för att skydda mot eventuella rovdjur, men han hoppar 90 (upp på sitt hus) utan problem.

SE*Cosmos Chinchilla
https://www.cosmoschinchilla.com/
CAS - Chinchilla Association Sweden

anonympajas
2019-08-24 13:07
#2

Hur stor är hagen just nu?

Anonym.w
2019-08-24 17:04
#3

#2 vet inte hur jag ska förklara men när man köper kompostgaller så köper man ju 4st tsm, så jag köpte 5st kompostgallrar (alltså att det är 4 st tsm och så köpte jag 5st av dem) kompostgallret är 70 cm bred, längd: 70 cm och höjd 90 cm. Lite svårt att räkna ut kvm för att jag inte är så duktig på det

anonympajas
2019-08-24 20:17
#4

Har du alltså 20 kompostgaller? Det är en ganska liten Hage så tipsar om att köpa fler och kolla om kaninrn väljer att stanna kvar i hagen.

Arcade-Foodie
2019-08-24 22:54
#5

#4 vissa kaniner gillar att rymma hur stor Hage de har. Vet iallafall om hela min baksida blir Hage åt mina kaniner. Så har jag en kanin som rymmer och springer in till skogen. Han älskar att utforska. Har själv en 20 kompost galler Hage, den är 10 kvm. Åtminstone betydligt större än mitt rum, så det är inte en liten Hage. Kanske mindre än din. #0 Köp något nät som du fäster över hagen, spelar ingen roll hur högt du bygger. Din kanin kan lära sig att klättra över kompostgaller. Min kanin gjorde det, sen lärde han sig att knuffa undan nätet. Så se till att fästa nätet bra, du kan använda bärnät som nät men det skyddar inte bra men hjälper hålla kaninen inne i hagen ^^

anonympajas
2019-08-25 14:20
#6

#5 här har dom ungefär 160kvm att springa på och ingen har rymt 🤗. Alltid bra att göra hagen större och roligare om kaninen rymmer, brunar hjälpa!😁

Annons:
Fridaaaa
2019-08-25 14:31
#7

Högre Hage eller nät över.

Hade en dvv som tog sig över utan tak. Hopplös var han. Spelar ingen roll hur stor hagen var för hans del

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Arcade-Foodie
2019-08-25 15:47
#8

#5 mina skulle bara kunna få 40 kvm att leka på men då skulle fåglar kunna ta dem. Har många hökar och gökar i mitt område. Så mindre är bättre om det är säkrare ☺️

Upp till toppen
Annons: