Annons:
Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 768 ggr
Spidergirl
8/12/19, 3:21 PM

Lämna tillbaka kanin

Hej! Köpte en vuxen kanin för 2 veckor sedan eftersom att jag saknade att ha kanin sedan min förra gick bort förra sommaren. Nu har dåliga känslor o tankar börjat cirkulera i mig och känner mig nu osäker på om det va en så bra idé…det är inte kaninen det är fel på vi kommer bra överens utan snarare mig. Jag ska börja tvåan i gymnasiet och har liksom år framför där jag bara ska flänga runt och inte vill behöva tänka på kaninvakt. Jag hade såklart tänkt igenom detta innan med och vakt går alltid att lösa men något säger mig att jag borde lita på min magkänsla och just nu säger den att jag typ borde lämna tillbaka honom till uppfödaren. borde jag kontakta uppfödaren igen eller kommer personen bli arg? Känner mig som världens sämsta och ansvarslösaste…

Annons:
Calcifer
8/12/19, 3:31 PM
#1

Om man känner att man inte kan tillgodose ett djur med allt det behöver så är det inte ansvarslöst att lämna tillbaka det till uppfödaren. Det är snarare väldigt osjälviskt och bra för djuret, då kan det ju komma till någon som känner att det är 100% rätt och där det alltid får allt den behöver där varken djur eller ägare någonsin behöver må dåligt över det.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Spidergirl
8/12/19, 9:49 PM
#2

Det jobbiga är att han har det väldigt bra här får springa i stor Hage varje dag och jag älskar honom så ena stunden tänker klart jag ska ha kvar honom men sen i nästa sekund så tänker jag i framtiden. Alla resor o flytta hemifrån m.m. Fan så jobbigt ☹️ O skäms en aning att kontakta uppfödaren igen…

Arcade-Foodie
8/12/19, 10:59 PM
#3

Ha kontakt och hör, det är bättre att ändra sig och det visar att du har verkligen tänkt över dit beslut. Själv skaffade jag mina kaniner när jag flyttade hemifrån och studerade. Men vet med att mina föräldrar alltid ställer upp med att passa mina kaniner om jag reser bort ☺️ Så om det inte känns rätt, lämna tillbaks och senare i framtiden när du känner att du har tid och lust kan du skaffa en kanin igen 😊

Spidergirl
8/13/19, 10:25 PM
#4

Kommer det inte verka som stt jag köpte kaninen i ett helt oseriöst av mig om kontaktar uppfödaren igen o har ”ångrat” köpet? Eller sånt här kanske händer ofta(?)

Arcade-Foodie
8/14/19, 12:04 AM
#5

Uppfödaren skulle bli mer tacksam över att du tar kontakt än att leta efter ett nytt hem. Du behöver inte tänka på sånt, tänk mer på vad blir bäst för kaninen.

Spidergirl
8/14/19, 11:19 AM
#6

Ja okej! Det som är så himla svårt och får mig att må så dåligt är att jag verkligen inte kan bestämma mig bara. Vill ha honom kvar här med hjärtat men har en klump i magen hela tiden och den måste ju bero på att jag innerst inne typ vill lämna tillbaka honom…:(

Annons:
Mimmisco
8/14/19, 11:46 AM
#7

Du tror inte att du Ian hitta fosterhem år kaninen eller ev be dina föräldrar/ någon annan ha kaninen medans du inte har tid?

Mimmisco
8/14/19, 11:46 AM
#8

Foderhem inte fosterhem

Arcade-Foodie
8/14/19, 11:52 AM
#9

#6 Gå ut efter vad som känns rätt för dig, ofta ska man lyssna på sin magkänsla :) Hoppas allting går bra ^^

Upp till toppen
Annons: