Annons:
Etikettallmänt
Läst 714 ggr
Hellafrojd
2019-08-07 18:04

Resa bort!

Hej. Jag o min familj ska resa bort, min oro är våran kanin som är då 3,5 månad. Ska man fråga uppfödaren eller ska man fråga nån släkting o ta hand om den? Min oro om vi lämnar till uppfödaren är (är ute dygnet runt hemma är han inne kanin med hage) att han inte kommer trivas när han kommer hem igen till sin bur. Om mina föräldrar tar hand om han tänker jag att han kanske kommer få sitta i buren kanske för länge om dagarna. Hur ska jag tänka? tips? p råd tack.

Annons:
malinso
2019-08-09 10:07
#1

Jag har samma problem, ska åka bort i 1 vecka och svärmor ska passa våran kanin. Hon kommer dock bara ge mat och vatten, aldrig släppa ut henne då hon inte gillar djur speciellt mycket. Tänkte köpa lite olika aktivitets leksaker att lägga in i buren så hon har saker att leka med under veckan.

Arcade-Foodie
2019-08-09 11:06
#2

Jag låter alltid min familj passa mina kaniner men du kan alltid kolla om uppfödaren kan passa för en liten peng :3

anonympajas
2019-08-09 12:05
#3

#1 är det inte lag på att kaninen måste släppad ut från buren minst en timme om dagen? Om kaninen ska sitta i buren i rn vecka hoppas jag den är många meter stor så inte kaninen tar för mycket skada.

Morötterna
2019-08-09 13:55
#4

#3 finns ingen lag som säger det. Kaninen tar inte skada av att sitta i buren en vecka, men bästa är om den för komma ut och röra sig varje dag!

Arcade-Foodie
2019-08-09 14:40
#5

Några dagar i bur klarar en kanin, man kan också sätta upp en lite kompost Hage runt buren för att ge den en större utrymme och rummet är stort ^^

malinso
2019-08-09 20:00
#6

#3 Buren är ganska stor så det går egentligen ingen nöd på henne :) Men vi brukar släppa ut henne så hon får springa fritt på gräsmattan varje dag, vilket inte kommer hända den veckan vi är borta. Men som sagt, hon klarar sig fint i buren i en vecka.

Annons:
Hellafrojd
2019-08-09 20:21
#7

Tack för alla svar. Jag har frågat min pappa att komma o ge mat o byta vatten, städa buren. Känner nog att det är bästa för våran Loke o han kommer att kunna få vara ute i sin lilla Hage utanför buren oxå.

anonympajas
2019-08-10 08:05
#8

#4 okej tack för rättelsen, då har jag nog fått det om bakfoten🤨. Jag tror nog den tar skada av det, det hade mina kaniner gjort. #6 hur stor är buren, om man får fråga?

Upp till toppen
Annons: