Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 403 ggr
Steulsj
8/7/19, 12:38 PM

Gotlandskanin/New Zeeland red vaccinerade ungar till salu

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Efter att vår kära dvärgvädur hastigt dog när vi va iväg på semester bestämde vi oss för att skaffa två nya kaniner. Såg en annons på dessa två sötisar och bestämde oss för att vi ville ha två, vars en åt dottern och mig. Väl hemma insåg vi snabbt att de va annorlunda i temperamentet än dvv och kände att vi ångrade oss. Dessutom tror jag inte vi har den platsen som behövs för dessa när de blir större. Därför tänkte vi att det är bättre att sälja dem igen så fort som möjligt innan de fäster sig för mycket vid oss. De föddes 13 juni, vi fick dem i förrgår och de är tama och supersöta på alla sätt, dessutom vaccinerade. Men vi kan alltså inte behålla dem. Vi säljer dem endast ihop och till någon som har plats och kunskap om kaniner. Är det någon som är intresserad? Detta va så oerhört dumt gjort av oss och såhär brukar vi inte göra men känner att dessa sötisar förtjänar ett bra hem. Vi gav 1200kr för båda men visst kan vi diskutera priset. Det är en hona och en hane. Fler bilder finns om så önskas.

Annons:
Chinesecrestedlover
8/7/19, 2:58 PM
#1

Ni kan inte lämna tillbaka de till uppfödaren då, tänkte eftersom de köptes nyss?

Steulsj
8/7/19, 3:39 PM
#2

Jag har skrivit till dem att vi ångrat oss och att vi måste sälja dem men eftersom dom inte skrev något om återköp så vill jag inte heller fråga. Köpt är köpt liksom🙁. Brukar aldrig göra såhär när det gäller djur men denna gång blev det så fel alltihop.

Steulsj
8/8/19, 2:11 PM
#3

Är det verkligen ingen som är intresserad? Priset kan vi komma överens om, det viktigaste för oss är att dessa kan få komma till ett bra hem.

Upp till toppen
Annons: