Annons:
Etikettallmänt
Läst 774 ggr
muminminkanin
2019-08-04 17:38

Kanin träff i södra Sverige

Hej har en kanin som är väldigt social av sig och skulle därför vilja att han träffar andra kaniner. Just nu så har han en kaninkompis som vi brukar ha träffar med men det är ju kul att träffa andra kaniner också. Han är en kastrerad hane så fungera bra med honor och steriliserade honor, tror det hade kunnat gå bra med hanar och kastrerade hanar med men det beror ju på kaninens personlighet. (kaninen han träffar nu är en hona och han har träffat en hane en gång). Min kanin är som jag skrev innan en mycket social kanin han är inte rädd för några andra djur häller (tex.katter, hundar och fåglar) . det sista jag nog behöver skriva är att han är en lejonhuvad därjvädur och att jag vill träffa andra med kaniner i södra Sverige och ha kaninträffar (helst Blekinge eller Skåne). 

Lång tex men tackar för svar om det fins andra som vill ha en kanin träff?

Annons:
anonympajas
2019-08-04 20:12
#1

Kaninträffar bör inte ske om det inte är för PARNING eller ihopsättning. Kan bli stressande och smittor kan spridas. Bäst att skaffa en permanent kompis till din kanin som han får med 🤗

anonympajas
2019-08-04 20:12
#2

Han får bo med ska det stå.

muminminkanin
2019-08-05 20:07
#3

Hade inte tänkt att man behövde ha kaninerna i samma Hage utan att man kan ha de intill varandra så att det kan träffas igenom gallret och att man kan ta med ett hus eller något som läns hemma för kaninen som den kan göms sig i om den blir stressad av den andra kaninen eller omgivningen. Om man sen tänker på smittor så ser jag inte häller det som ett så stort problem då man vaccinerar sina djur mot de olästa smittor och så tänker man ju steget längre också så att man inte har träffar med en sjuk kanin. 😃 Såklart är det allra bäst med en permanent kompis. 🙂

Upp till toppen
Annons: