Annons:
Etikettköpes-säljes-transport
Läst 494 ggr
Aasi1
7/25/19, 5:39 PM

Skänka bort en kanin

En av mina kaniner går verkligen inte ihop med dom andra. Jag har försökt ett år och det går verkligen inte. Tänkte skänka bort henne till någon där jag vet att hon får ett bra hem. Har ni något tips? på på hur jag bäst går tillväga för att säkertställa att hon får det bra. Hon är en vit kanin med röda ögon och hon är ca 1 år gammal.

Annons:
Arcade-Foodie
7/25/19, 5:46 PM
#1

Bästa är nog att sätta ett pris eller hitta någon på ett kanin forum som letar efter kanin. Genom att sätta ett pris så kan du sålla bort personer. Äger själv en kanin som kostade nästan ingenting men hans pris var satt på 600 kr men betalde bara en symbolisk summa för honom. Det finns bra Facebook grupper du kan lägga upp på: köp och sälj- för friare kaniner :) du kan lägga upp där och se om du hittar en bra familj. Men säg inte att du skänker bort kaninen, finns många som kan göra ett impuls köp.

Morötterna
7/25/19, 6:00 PM
#2

Vet inte om det är så #1 menar. Men skriver typ 400-600kr sen när köparen kommer, allt känns bra och hen är villig att betala detta pris. Då kan du gå ner till 0-150kr som en symbolisk summa!

Namiko
7/26/19, 7:40 AM
#3

Håller med om att du bör sätta ett vettigt pris för att undvika en del impulsköpare och visa att kaniner har ett värde, även om du skulle välja att inte ta betalt i slutändan. Du kan tex säga åt köparen att dom kan lägga den summan på ett veterinärkonto åt kaninen istället. Skriv en annons där du beskriver lite om vad det är för hem du letar efter (inne/ute, är det okej med en barnfamilj eller inte, bör hon bo själv eller kanske få en kastrerad hane som sällskap?) och beskriv kaninens personlighet, fråga sen vad intresserade personer har att erbjuda. 

Undvik att beskriva henne som söt/gullig och liknande utan fokusera på hennes personlighet och egenskaper, det är vad som är viktigt, inte hennes utseende. Är hon rumsren, lätthanterad, aktiv, biter hon på möbler, vad tycker hon om att göra? Annonser som säljer söta djur utan att ge mer info ser i mina ögon oseriöst ut och uppmuntrar till impulsköp.

Ju tydligare bild du har av hur du vill att hon ska bo desto lättare blir det att sålla bort personer som inte kan erbjuda ett tillräckligt bra hem. När jag hittade annonsen för min kanin så var det tydligt att hemmet som dom letade efter matchade vad jag kunde erbjuda och kaninens personlighet var vad jag letade efter.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Arcade-Foodie
7/26/19, 2:24 PM
#4

Verkligen viktigt att ta med personligheten, själv köpte jag min kanin utan att veta om att han var en bitare med dålig syn. Tog 6 månader att göra honom tam.

Upp till toppen
Annons: