Annons:
Etikettbur-och-aktivering
Läst 622 ggr
dundeer
7/23/19, 9:05 PM

Rumsren

Halloj, hur får man lättast en kanin att börja användä låda? Har konsekvent satt i både bajs och kiss i lådan men inte en enda gång har han använt den. Han har höhäck och vatten ovanför lådan. Kan bur botten material ha en betydelse? (spån och halm) Eller material i lådan? Har icke klumpbildade kattsand just nu.. 🤔

Annons:
Arcade-Foodie
7/23/19, 9:27 PM
#1

Bästa i början är att ha kaninen en kontrollerad miljö som är lätt att städa för dig. Viktigaste är att städa hela tiden☺️ I början använde jag spån som botten material tills min kanin blev rumsren och gick sedan över till filtar :)

dundeer
7/23/19, 10:37 PM
#2

Han är väldigt inhägnad, städar upp pluppar typ varje gång jag går förbi buren. Böt dock till en större låda idag så får hoppas vidare 😅

Arcade-Foodie
7/24/19, 9:35 AM
#3

Du bör också städa undan de han kissar utanför, kaniner går alltid där det doftar toalett igen :) Beroende på hur gammal din kanin kommer att spela en roll. Mellan 5 upp till 1 år kan det vara svårt att göra en kanin rumsren, när alla hormonerna håller igång ^^

Srisri
7/25/19, 12:23 AM
#4

en okastrerad hankanin kan vara svår att få rumsren då han markerar revir :) så om han ej är kastrerad kan det vara därför

dundeer
7/25/19, 10:52 PM
#5

#4 då är de bara kriga på tills de är dax för att Kapa bollarna då! 😅

Arcade-Foodie
7/26/19, 12:35 AM
#6

Ofta brukar de kunna vara rumsrena i sin bur men utanför är de hemska 😂

Annons:
Upp till toppen
Annons: