Annons:
Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 503 ggr
multicorocca
2019-07-11 10:11

Pälsen växer inte

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! 😊 Jag brukar klippa ner min lilla kanin under sommaren och det har alltid växt ut som vanligt. Nu växer det inte på ryggen. Som ni ser på bilden är det väldigt ojämnt. Hur kommer det sig? Klippte ner runtom förra veckan för att jämna ut pälsen så allt växer ut samtidigt, men som ni kan se så växer det inte där på ryggen. Har aldrig stött på det tidigare så jag undrar vad kan jag göra eller är det något som är fel? Kaninen kastrerades för ca 5v om det spelar någon roll med hormoner.

Annons:
Arcade-Foodie
2019-07-11 11:58
#1

Kan mycket väl vara hormonerna. Min kanin som kastrerades under fällning, så fick han stora kala fläckar över hela kroppen. Såg helt tokig ut med rosa hud och päls runt omkring på flera ställen 😂

multicorocca
2019-07-11 23:18
#2

Hahaha 😂 men växte det tillbaka? Hur lång tid kan det ta? Växer varken där på ryggen eller vid ansiktet 🙈

Arcade-Foodie
2019-07-11 23:43
#3

Åtminstone på min kanin växte allting tillbaks tog 1-2 månader innan det såg vanligt ut. Du skulle sätt hur förbryllad veterinären såg ut när min kanin skulle vaccineras. Veterinären kollad snett på en som om att jag inte tog hand om min kanin bra. Frågade även om han alltid hade kala fläckar över hela kroppen. Så hormonrubbningar påverkar hur pälsen växer, min hane då var ny kastrerad. Var aldrig med om att under hans fällningar blev naken på vissa ställen för än han kastrerades.

Upp till toppen
Annons: